میز خبر

۰

 

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو:
آیسسکو به دانش آموزان خلاق جایزه اهدا می‌کند
غلامرضا کریمی گفت: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) در راستای راهبرد «فرهنگ از راه دور»، اقدام به برگزاری مسابقات واختصاص جوایزی به دانش آموزان کرده است.
به گزارش مهر، غلامرضا کریمی گفت: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) در راستای راهبرد «فرهنگ از راه دور»، اقدام به برگزاری مسابقات و اختصاص جوایزی به دانش آموزان کشورهای اسلامی عضو سازمان نموده است.
وی افزود: این جوایز در سه زمینه داستان کوتاه، نقاشی، موسیقی یا یک کار خلاقانه می باشد و به سه نفر از دانش آموزان برنده، جایزه اختصاص خواهد یافت. جوایز مورد نظر، برای داستان کوتاه ۶۰۰۰ دلار (شش هزار دلار)، نقاشی ۴۰۰۰ دلار (چهار هزار دلار) و موسیقی یا یک کار خلاقانه ۲۰۰۰ دلار (دو هزار دلار) است. ایشان از دانش آموزان سراسر کشور دعوت کرد از این فرصت به عنوان ورود به یک رقابت بین المللی بهره گرفته و استعدادهای خود را در این زمینه‌ها در سطح جهان اسلام به نمایش بگذارند.دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو با اعلام اینکه آثار ارسالی باید به یکی از سه زبان کاری آیسسکو (انگلیسی، عربی، فرانسه) باشد، افزود:
دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این رقابت، آثار خود را حداکثر تا دهم خرداد ماه سال‌جاری به کمیسیون ملی آیسسکو ارسال تا ترتیب شرکت دادن آنها در این رقابت داده شود.

برای سومین بار؛
مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی تا  ۲۰ اردیبهشت تمدید شد

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان از تمدید مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد.
الیاس منیری در گفتگو با مهر گفت: به منظور رفاه حال دانشجویان و با توجه به اینکه دانشجویان در ایام کرونا به سر می‌برند صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی را تا ۲۰ اردیبهشت ماه تمدید کرد.
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: برای اینکه باید حساب‌ها رسیدگی و بسته شود این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد.وی همچنین با اشاره به حمایت از دانشجویان در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹9-۹۸ دوباره یادآور شد: علاوه بر اینکه در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹9-۹۸ اعتباراتی را برای دانشجویان تخصیص داده بودیم و دانشگاه‌ها شروع به جذب آن کرده بودند معادل همان ۱۰۰ درصد وام شهریه و ۵۰ درصد نیز وام تحصیلی را مجدد اضافه  کرده‌ایم.
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به منظور رفاه حال دانشجویان مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی را ابتدا تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ تمدید کرد و سپس این مهلت را مجدداً تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ تمدید و این بار نیز این مهلت را تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۹ تمدید کرده و تاکید کرد مهلت مذکور پس از این تاریخ، مجدد تمدید نخواهد شد.

برای سال تحصیلی 1400-۱۳۹۹؛
دانشگاه صنعتی شیراز بدون آزمون در مقطع ارشد دانشجو می‌پذیرد

دانشگاه صنعتی شیراز در مقطع کارشناسی ارشد برای سال سال تحصیلی 1400-۱۳۹۹ بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.
به گزارش دانشجو، دانشگاه صنعتی شیراز در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون برای نیمسال اول سال تحصیلی 1400-۱۳۹۹ دانشجو می‌پذیرد.
گفتنی است، شرایط پذیرش به این صورت است که دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۵ که پس از گذراندن حداقل سه چهارم واحد‌های درسی تا پایان نیم‌سال ششم به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.
 دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته صرفاً دانشگاه صنعتی شیراز، که پس از گذراندن حداقل سه چهارم واحد‌های درسی تا پایان نیمسال ششم به لحاظ میانگین کل بین پانزده تا بیست و پنج درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار می‌گیرند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، نیز می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند. بدیهی است پذیرش نهایی این دانشجویان منوط به عدم تکمیل ظرفیت توسط پانزده درصد است.