آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد علوم پزشکی از فردا

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹اعلام شد.

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد علوم پزشکی از فردا

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی 1400-1399اعلام شد.
به گزارش مهر، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ٩٩ گروه علوم پزشکی با همراه اسامی پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد و متقاضیان استفاده از آیین نامه استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون سال تحصیلی  1400-1399در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.
ثبت نام هر دانشگاه طی یکی از روزهای مشخص شده در بازه زمانی بین ۷ تا ۲۰ آبان است. نظر به اینکه کلیه دانشگاه‌ها زمان دقیق و نحوه ثبت نام را در سامانه اینترنتی خود اعلام می کنند لازم است پذیرفته شدگان جهت اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند.
براساس آئین نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورایعالی برنامه ریزی
علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نخواهد گرفت.
مدارک ثبت نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورت
محرز شدن الف-عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، ب- واجد شرایط نبودن فرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، ج -مغایرت و عدم صحت مدارک، د- مغایرت اطلاعات اعلام شده، از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات هئیت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها با داوطلب برخورد خواهد شد.
  مدارک اولیه ای که باید توسط پذیرفته شده سهیمه آزاد ارائه شود:
تعداد ۶ قطعه عکس  ٣*۴تهیه شده در سال جاری.
اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات).
اصل و کپی دانشنامه کارشناسی و ریز نمرات و یا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل باشد. دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی باید تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ فارغ‌التحصیل شوند.در صورت عدم فراغت از تحصیل مسئولیت عواقب بعدی به عهده دانشجو خواهد بود. درصورت وجود این موارد، از ثبت نام فرد جلوگیری به عمل خواهد آمد و مشمول محرومیت یکساله خواهند شد.
اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدارکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آقایان است.
مدارک و مستندات ٢ سال سابقه کار بالینی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ با مدرک کارشناسی (سابقه کار قبل از اتمام دوره کارشناسی قابل قبول نیست) برای پذیرفته‌شدگان رشته‌های مدیریت پرستاری، پرستاری مراقبت‌های ویژه، پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس.
  مدارک مورد نیاز که باید توسط پذیرفته شده سهمیه رزمندگان ارائه شود:
تمامی مدارک مورد نیاز که باید توسط پذیرفته شده سهیمه آزاد ارائه شود.
اصل و کپی مدارک نشان دهنده وضعیت داوطلب جهت استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران.
تذکر بسیار مهم: در صورتی که در هر مرحله قبل از یا حین یا بعد از تحصیل مشخص شود فرد پذیرفته شده با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، واجد شرایط نبوده، ضمن لغو قبولی، طبق ضوابط عمل خواهد شد.
  مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه الله (عج)و ارتش:
پذیرفته شدگان این ٢ دانشگاه دقت کنند با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل باید دارای شرایط پذیرش در آن دانشگاه باشند. لذا پذیرش این افراد بصورت مشروط بوده و در صورت عدم احراز شرایط و همچنین اعلام آن دانشگاه، به دلیل عدم رعایت ضوابط، پذیرش این افراد لغو خواهد شد.
تمامی مدارک مورد نیاز که باید توسط پذیرفته شده سهیمه آزاد ارائه شود.
اصل حکم کارگزینی یا مدرکی که نشان دهنده وضعیت استخدام (رسمی، پایور) است. مدرک ارائه شده باید در سال ٩٨ صادر شده باشد.
 مدارک مورد نیاز که باید توسط پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان ارائه شود:
تمامی مدارک مورد نیاز که باید توسط پذیرفته شده سهیمه آزاد ارائه شود.(تاریخ فراغت از تحصیل
 ۳۱ شهریور ۹۹)
نامه تأییدیه از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر کسب رتبه برتر براساس
 آئین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر تحصیلی مصوب ۲۱ دی ۸۹.
  ممنوعیت شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ برای
پذیرفته شدگان سال ۱۳۹۹
عدم مراجعه و ثبت نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ‌های مقرر در دانشگاه به منزله انصراف بوده و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.
پذیرفته شدگانی که پس از
ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند یا جهت ثبت نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.البته پذیرفته شدگان دانشگاه هایی که بصورت شهریه ای پذیرفته شده اند مشمول این بند نمی‌شوند.
داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یا سایر مراکز نیز پذیرفته شده اند ملزم به ثبت نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت نام در هر دو محل، قبولی آنها در رشته های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می‌شود.
پذیرفته شدگان میتوانند از طریق وارد کردن کد رهگیری نتیجه خود را مشاهده کنند.
متقاضیان استعداد درخشان با آزمون که از طریق دانشگاه جهت استفاده از این تسهیلات معرفی شده و در آزمون شرکت کرده اند دقت کنند از فرصت یکبار خود استفاده کرده اند و دیگر مجاز به استفاده از این سهمیه نیستند.
پذیرفته شدگان در اولین اولویت انتخابی حائز شرایط پذیرش از نظر علمی، پذیرفته شده اند. بسیاری از پذیرفته شدگان در اولویت‌های بعد از محل پذیرش کنونی، حائز رتبه خوب هستند و با توجه به اینکه فرد با آگاهی کامل انتخاب رشته محل کرده است، لذا به هیچ عنوان جابجایی در اولویت‌های رشته محل بعدی، امکان پذیر نیست.
یکی از شرایط پذیرش در سهمیه های رزمندگان و ایثارگران و استعدادهای درخشان با آزمون کسب حدنصاب لازم است لذا داوطلبان این سهمیه‌ها که حد نصاب لازم را کسب نکرده اند، حائز شرایط پذیرش در این سهمیه نشده اند. به عبارتی داوطلب در مرحله نخست در چند برابر ظرفیت پذیرش دارای حد نصاب بوده و مجاز به انتخاب رشته محل شده است ولی در این مرحله (به اندازه ظرفیت پذیرش) حائز حدنصاب لازم نشده است.
ممکن است تعدادی از متقاضیان این سهمیه‌ها علیرغم کسب حدنصاب، جزء پذیرفته شدگان نباشند، که
به دلیل تکمیل شدن ظرفیت پذیرش با نفرات حائز نمرات بالاتر این سهمیه است.
افرادی که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب محل خود را انجام داده اند، مجدداً کارنامه ای در رابطه با رشته-محل‌هایی که انتخاب کرده اند دریافت می کنند که جایگاه داوطلب را در هر یک دانشگاه‌های انتخابی اش در مقایسه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب کرده اند نشان می‌دهد.
  توضیحات مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره تکمیل ظرفیت
هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، براساس اعلام دانشگاه‌های متقاضی منوط به طی مراحل اخذ مجوز مربوطه از شورای سنجش و پذیرش صورت می‌پذیرد.
به عبارتی اگر دانشگاهی بعد از زمان انتخاب رشته محل مجوزی کسب کرده و یا به هر دلیل متعاقباً ظرفیت جدید اعلام کرده باشد و یا دانشگاه‌هایی که به دلایل مختلف ظرفیت پذیرش آنها تکمیل نشده وهمه این دانشگاه‌ها درخواست معرفی افراد جدید و یا افراد جایگزین کنند، پس از تصمیم گیری در مراجع ذیربط و موافقت با پذیرش جدید و یا تکمیل ظرفیت، از نیمه آبان ماه به بعد نسبت به این مرحله اقدام خواهد شد.
داوطلبان ملزم هستند از نیمه دوم آذر ماه، هر روز سامانه اینترنتی
مرکز سنجش را ملاحظه کنند.