مسئولان گفتند صاحبخانه‌ها رعایت کنند؛ چه کسی به مسئولان بگوید؟!

کاملا روشن است که همه ما، از مردم و برخی مسئولان در حال گذر از دوارن سخت و توانفرسایی هستیم. بنیه اقتصادی مردم و دولت بسیار ضعیف شده است؛ درگیر تحریم، بیماری و نفت ارزان هستیم که نمی‌گذارند دخل‌مان با خرج‌مان بخواند. در همین گیروداربود که برخی مسئولان از صاحبخانه‌ها خواستند به مردم سخت نگیرند و دریافت اجاره‌ها را به تعویق بیندازند، که برخی نیز چنین کردند. چرا فقط صاحبخانه‌ها؟ چون تنها شغلی! بود که نیاز به تعطیل و قرنطینه نداشت و به فعالیت اقتصادی‌اش ادامه می‌داد.

مسئولان گفتند صاحبخانه‌ها رعایت کنند؛ چه کسی به مسئولان بگوید؟!

 

کاملا روشن است که همه ما، از مردم و برخی مسئولان در حال گذر از دوارن سخت و توانفرسایی هستیم. بنیه اقتصادی مردم و دولت بسیار ضعیف شده است؛ درگیر تحریم، بیماری و نفت ارزان هستیم که نمی‌گذارند دخل‌مان با خرج‌مان بخواند. در همین گیروداربود که برخی مسئولان از صاحبخانه‌ها خواستند به مردم سخت نگیرند و دریافت اجاره‌ها را به تعویق بیندازند، که برخی نیز چنین کردند. چرا فقط صاحبخانه‌ها؟ چون تنها شغلی! بود که نیاز به تعطیل و قرنطینه نداشت و به فعالیت اقتصادی‌اش ادامه می‌داد. مسئولان البته به بانک‌ها و موسسات هم گفتند دریافت اقساط وام‌ها را تا دوسه ما معلق نگه دارند، اما دیدیم که بانک‌ها و موسسات به راه خود رفتند و در سررسید اقساط آن‌ها را یا برداشت کردند یا اخطاریه فرستاندند. قرارشد شرکت‌های توزیع‌کننده حامل‌های انرژی، فعلا قبضی به در خانه‌ها نفرستند؛ اما همین شرکت‌ها با اخطارهای پیامکی مردم را تهدید به قطع حامل‌های انرژی کردند... از همه این‌ها گذشتیم تا قبل ازعید رسیدیم به جایی که به دلیل فاصله‌گذاری ایمنی-فیزیکی در وسایل حمل‌ونقل عمومی، 11 درصد بر کرایه‌ها افزوده شد.
حالا اردیبهشت‌ماه است و وقت گران کردن؛ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی 25 درصد-درمجموع از اسفند تا اردیبهشت 36 درصد!- حامل‎های انرژی 7 درصد، خودرو درب کارخانه 30 درصد، افزایش
20 تا 36 درصدی ویزیت پزشکان و ادامه گرانی بنزین به دستورمستقیم دولت، نیز ادامه تورم 40 تا 50 درصدی، رشد اقتصادی 6- درصدی، افزایش سرسام‌آورقیمت وسائل خانگی و الکترونیکی، رکود تورمی مسکن، افزایش 30 تا 40 درصدی اجاره خانه و... که نتیجه ناگزیر گران‌کردن‎های دولتی است. همه این‌ها در حالیست که مردم هنوز موج انفجار بیماری و بیکاری را از سر نگذرانده‌اند و درگیرند. صاحبخانه‌ها، جانب انصاف نگه داشتند، از مسئولان چه کسی بخواهد منصفانه دست در جیب بکنند؟!