ایران تخطی از قطعنامه۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت

دکترروحانی در هیئت دولت:

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه لغو تحریم تسلیحاتی جزو لاینفک برجام است، گفت: آمریکا و کشورهای دیگر بدانند ایران به هیچ عنوان تخطی از قطع‌نامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت.

ایران تخطی از قطعنامه۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت

 

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه لغو تحریم تسلیحاتی جزو لاینفک برجام است، گفت: آمریکا و کشورهای دیگر بدانند ایران به هیچ عنوان تخطی از قطع‌نامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  در جلسه هیات دولت گفت: در آستانه میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) هستیم. ایام ایامی است که به عنوان ایام اکرام به همه اقشاری که آسیب پذیر هستند در جامعه مطرح است.
وی اضافه کرد: ما در آستانه ۱۸ اردیبهشت هستیم، ۱۸ اردیبهشت آغاز تحریم و فشار بی‌نظیر در تاریخ کشورها و تاریخ ایران از سوی یک رژیم مستبد علیه ملت ایران است دو سال پیش در این ایام بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱، رییس جمهور آمیکا در نطقی صریحا از برجام خارج شد و آن را مکتوب کرد و آن را در برابر دوربین خبرنگاران قرار داد.  
 آمریکا متوجه اشتباه خود از خروج برجام شده است
روحانی گفت: آمریکا فکر می کند در ماه‌های آینده ما مطابق با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به یک پیروزی بسیاربزرگی می‌رسیم و کل تحریم‌های تسلیحاتی ایران برداشته می شود.  تحریم‌هایی که سال‌ها بر ضد ما درست کرده بودند به طور کامل کنار می رود و ایران می‌تواند سلاح لازم را بخرد و صادر کند.  
رییس جمهوری گفت: آمریکایی از یکی دو ماه پیش از خواب غفلت بیدار شده اند و فهمیده‌اند که چه اشتباه بزرگی کرده اند که از برجام خارج شده اند و چه خطای بزرگی کردند که برجام را به هم زدند.
 پاسخ ایران برای بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی مشخص است
روحانی گفت: آنچه که امروز آمریکایی‌ها درباره تحریم تسلیحاتی بحث می کنند باید بدانند که جزو لاینفک برجام است و اگر تحریم تسلیحاتی بخواهد تحت هرعنوان با هر بیان و مکانیزمی باز گردد، پاسخ ما همان است که در نامه به سران در پارگراف آخر
نوشته ام و آنها می‌دانند پاسخ ما چه خواهد بود.  در نامه ای که به ۱+۴ نوشتم در پاراگراف نهایی گفتم اگر چنین شود چنان می‌کنیم آنان می‌دانند اگر خطایی کنند چه شکست تاریخی برای آنان خواهد بود.
 ایران تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌پذیرد
روحانی اظهارداشت: آمریکا و کشورهای دیگر بدانند ایران تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را به هیچ وجه نمی‌پذیرد، اظهار داشت: ایران حق مسلمش است که به زودی از تحریم‌های تسلیحاتی در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ خارج شود. ما اگر سلاحی بسازیم یا بخریم، این سلاح برای دفاع از ملت‌ها است. سلاح ما بنزین بر آتش نیست بلکه آب بر آتش است و نمی‌گذاریم جنگی آغاز شود.  
وی افزود: آمریکا و برخی از کشورهای دیگر باید بدانند این راه برای همیشه روی آنها بسته است. اگر آمریکا توبه کند، به برجام برگردد، از ملت ایران عذرخواهی کرده و جریمه بدهد، این بهترین راه است که به نظرم با این دولت به چنین عقلی نمی‌رسد.