با وجود اخبار واردات واکسن؛ چرا مراکز تزریق واکسن ندارند؟

کشور ما به تناوب با کمبود واکسن کووید۱۹ مواجه می‌شود و همین امر مشکلات فراوانی در رابطه با تزریق دوز اول و به‌خصوص دوز دوم این واکسن به‌وجود آورده است.

با وجود اخبار واردات واکسن؛ چرا مراکز تزریق واکسن ندارند؟

 

کشور ما به تناوب با کمبود واکسن کووید19 مواجه می‌شود و همین امر مشکلات فراوانی در رابطه با تزریق دوز اول و به‌خصوص دوز دوم این واکسن به‌وجود آورده است. برخی از مسئولان درمان، به طرزی عجیب در این چند روز در
پی توجیه عدم اشکال فاصله طولانی بین دوزهای اول و دوم واکسن برآمدند و البته شاید این عمل برای جلوگیری از تشویش و اضطراب شهروندان به‌ویژه سالمندان، تا حدی قابل توجیه باشد.
بیش ازدو هفته است که مراکز سلامت با کمبود واکسن کرونا مواجه‌اند. هفته گذشته مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند، این کمبود با واردات جدید برطرف می‌شود. هفته جدید آمد و جز ۱۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک‌وی خبری از محموله جدید نشد.اما با وجود اخبار پی‌درپی در رابطه با واردات واکسن در روزهای اخیر، هنوز از توزیع این واکسن‌ها در مراکز تزریق خبری نیست وبسیاری از این مراکز ناچارند مراجعان خود را که اغلب هم سالمندان هستند دست خالی بازگردانند. در حالی‌که همچنان پیامک دعوت برای واجدین شرایط هم ارسال شده و موجب می‌شود این افراد با وجود کهولت سن، جلوی مراکز خالی از واکسن ساعت‌ها در صف بایستند، که طبعا ایستادن این افراد در صف انتظار واکسن، به دلیل پیامک‌های دعوت، از نظر ابتلا به کووید19، خالی از اشکال نیست؛ پرسش مهم این است که چرا با وجود نبود واکسن در برخی از مراکز سلامت، این پیامک‌ها ارسال شده و مردم مجبو ر به تردد در شهر و ایستادن در صف می‌شوند؟ آیا ارسال پیامک با توجه به موجود با عدم موجود بودن واکسن، هماهنگ نمی‌شود و طبق معمول بین دستگاه‌های مرتبطی که در حال
 سر و سامان دادن به وکسیناسیون شهروندان هستند، همچنان عدم هماهنگی و گاه بی‌اطلاعی یک بخش از روند بخش دیگر حاکم است و هر بخشی، هر طور که هست، در حال انجام وظیفه خود به‌صورت مکانیکی است بی آن‌که در این میان هماهنگی و اطلاع‌رسانی درون سازمانی انجام بگیرد و شهروندان سالمند تا این حد دچار مشکل نشده و در معرض ابتلا قرار نگیرند؟