«آموزش»، آینده ایران را می سازد

اگر نگاهی به پیشرفته ترین کشورهای دنیا داشته باشیم و سیر رشد جوامع توسعه یافته را دنبال کنیم، می بینیم که مهمترین مولفه در روند پیشرفت آنها توجه به وضعیت "آموزش" بوده است. دراین مسیر تجارب کشورها وقایعی را رقم زده است که می تواند درست عبرتی برای جهانیان باشد. درس عبرتی که نشان داده ثروت مالی و قدرت نظامی به تنهایی عامل پیشرفت و توسعه نخواهند بود و اگر موفقیت هایی نیز حاصل شود ناپایدار است. اما جوامعی که بر پایه و محور "آموزش " حرکت کرده اند به توسعه ای پایدار و پویا رسیده اند و درادوار مختلف خود را بروزرسانی کرده اند

«آموزش»، آینده ایران را می سازد

اگر نگاهی به پیشرفته ترین کشورهای دنیا داشته باشیم و سیر رشد جوامع توسعه یافته را دنبال کنیم، می بینیم که مهمترین مولفه در روند پیشرفت آنها توجه به وضعیت "آموزش" بوده است. دراین مسیر تجارب کشورها وقایعی را رقم زده است که می تواند درست عبرتی برای جهانیان باشد. درس عبرتی که نشان داده ثروت مالی و قدرت نظامی به تنهایی عامل پیشرفت و توسعه نخواهند بود و اگر
موفقیت هایی نیز حاصل شود ناپایدار است. اما جوامعی که بر پایه و محور "آموزش " حرکت کرده اند به توسعه ای پایدار و پویا رسیده اند و درادوار مختلف خود را بروزرسانی کرده اند.
اینها را برای این گفتیم تا اهمیت و نقش "آموزش" را تاحدی مورد توجه قرار دهیم و تا به طور مختصر به وضعیت تحصیلی کشورمان
اشاره ای داشته باشیم.سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور اعلام کرده " ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار دانش‌آموز نسبت به خرید اینترنتی کتاب‌های درسی خود برای سال تحصیلی جدید اقدام نکرده‌اند."
همچنین سال گذشته نیز رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد "با وجود اهمیت آموزش مجازی، هم‌اکنون ۳۰ درصد دانش‌آموزان یعنی حدود پنج میلیون دانش‌آموز، از وسایل هوشمند آموزش بی‌بهره هستند".
این دو آمار تنها بخش کوچکی از آفت های عرصه آموزش کشور است و در همین دو فقره بیش از نیمی از دانش آموزان کشورمان تحت آسیب هستند. یعنی از هر دو نفر دانش آموز در کشورمان یکی از آنها دچار آسیب آموزشی هستند. حال با وصفی که گفته شد آیا
می توان انتظار داشت با چنین بستر آموزشی انتظار رشد و توسعه داشت؟! انتظار توسعه به کنار؛ نگرانی از تبعات نوجوانان و جوانانی که دچار افت تحصیلی و یا ترک تحصیل شوند واقعاً تأمل برانگیز است.