آیا با چنین رشدی محدودیت کارساز است

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور هر ۳ ماه یکبار، با ارائه گزارشی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را منتشر می‌کند. این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود نیز مانند گذشته به وضعیت نفوذ اینترنت و تلفن همراه در کشور پرداخته و آخرین تغییرات در توسعه ارتباطی در کشور را اعلام کرده است.

آیا با چنین رشدی محدودیت کارساز است

 


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور هر 3 ماه یکبار، با ارائه گزارشی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را منتشر می‌کند. این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود نیز مانند گذشته به وضعیت نفوذ اینترنت و تلفن همراه در کشور پرداخته و آخرین تغییرات در توسعه ارتباطی در کشور را اعلام کرده است.
براساس آمارهای گزارش شده تاکنون تعداد خطوط فعال تلفن همراه در کشور از ۱۳۳ میلیون خط گذشته و ضریب نفوذ را به بیش از
 ۱۵۶ درصد رسانده است. همچنین آخرین شاخص‌های آماری نشان می‌دهد، اکنون ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و چهار اشتراک اینترنت سیار در کشور فعال است که ضریب نفوذ اینترنت را به ۱۰۶.۳۴ درصد رسانده است.
این آمارهای شاید در قیاس با نرخ فراگیری در برخی کشورهای توسعه یافته قابل توجه نباشد، اما سرعت رشد این آمار درکشورمان چشمگیراست و نشان از حرکت فزاینده به سمت گسترش دسترسی ها به اطلاعات و فناوری های روز دارد.
حال درچنین وضعیتی، برای جلوگیری از آسیب های موجود در چنین فضایی آیا باید گزینه محدودیت و یا مانع تراشی در سرعت همه گیری را در دستور کار قراردهیم. مسلماً این اقدام نه تنها کار ساز نیست، بلکه تنها مصداق خود تحریمی است که کلیت جامعه را از حرکت بر مدار بروزرسانی منع می کند.