سرپرست دانشگاه پیام نور: تلاش برای برگزاری حضوری بخشی از امتحانات پایان ترم

سرپرست دانشگاه پیام نور: تلاش برای برگزاری حضوری بخشی از امتحانات پایان ترم


سرپرست دانشگاه پیام نور از تلاش برای برگزاری حضوری بخشی از امتحانات پایان ترم خبر داد و گفت:با کاهش میزان خطر ابتلا به کرونا حداقل بخشی از آزمون‎‏ها را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.
به گزارش دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده در نشست هم اندیشی با روسای مناطق ۹ و ۱۰ دانشگاه پیام نور ضمن بیان این مطلب افزود: به طور قطع، حفظ سلامتی دانشجویان و خانواده های آنها مهم ترین اولویت دانشگاه پیام نور خواهد بود و همانطور که دانشگاه همزمان با شیوع کرونا، در راستای سیاست‏های ستاد ملی مبارزه با کرونا، دوره های آموزشی و آزمون‏های دانشجویان را در بستر الکترونیکی برگزار کرد، با کاهش میزان خطر ابتلا به این بیماری نیز به تدریج و همگام با سایر دانشگاه ها اقدام به برگزاری حداقل بخشی از آزمون‏ها به صورت حضوری خواهد کرد.
وی حفظ کیفیت در تمامی عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی را ضروری دانست و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور به دنبال شایسته سالاری، تزریق امید و نشاط در دانشگاه است که این امر نیز در گرو گسترش فعالیت‏های علمی برون مرزی، افزایش فعالیت‏های فرهنگی و تقویت زیرساخت‏های لازم برای ارائه خدمات گسترده به دیگر دانشگاه ها و ارگان‏ها است.
تقی زاده با اشاره به ظرفیت‏های بالقوه دانشگاه پیام نور گفت:این دانشگاه با ظرفیت‏های متعددی که در تمامی حوزه ها داراست میتواند پشتیبانی کننده دیگر دانشگاه ها باشد و امکاناتی را فراهم کند که دیگر دانشگاه ها برای تامین آن نیازمند عقد قرارداد با بدنه غیردولتی نباشند.
سرپرست دانشگاه پیام نور همچنین ورود دانشگاه به عرصه تجاری سازی و پژوهش را بسیار حیاتی دانست و تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با پارک‎های علم و فناوری و مراکز رشد بسیار کمک کننده خواهد بود و امکان رشد همه جانبه دانشگاه را فراهم خواهد کرد.
تقی زاده با عنوان اینکه چالش‏های دانشگاه در طول چند سال اخیر تغییر کرده است، اظهار داشت:در سال‏های قبل، آمار بالای جمعیت دانشجویی، دغدغه هایی چون اختصاص فضای فیزیکی مناسب ، افزایش تعداد اعضای هیات علمی و افزایش تعداد کارمندان به نسبت جمعیت دانشجویی را می‏طلبید تا بتوانیم به درستی پاسخگوی نیاز دانشجویان باشیم و امروز به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی و مشکلات تحریم اقتصادی، دانشگاه باید به دنبال کسب درآمدهای اختصاصی برای تامین نیازهای به حق دانشجویان باشد.
سرپرست دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه برای تکمیل پروژه های
 نیمه تمام و تامین بودجه های فرهنگی می‏تواند از تجربیات موفق برخی از استانها در زمینه درآمدزایی استفاده کند .برخی از استان‏ها به شکل مطلوبی از ظرفیت اراضی کشاورزی و باغداری برای تولید کرم ابریشم و گیاهان دارویی استفاده کرده اند که می‏توان این تجربیات را در دیگر استان‏ها به عنوان الگو اجرا کرد.
تقی زاده بار دیگر بر لزوم بهره مندی از ظرفیت مراکز بین الملل،
 دوره های آموزش های آزاد، تجهیزات آزمایشگاهی و تدوین کتب دانشگاه به زبان های مختلف تاکید کرد و اظهارداشت: اقبال عمومی به دانشگاه
پیام نور، مسئولیت این دانشگاه را سنگین تر کرده است . بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور از مناطق کم برخوردار کشور هستند که این دانشگاه را به دلیل شهریه پایین و سهل الوصول بودن برای تحصیل برگزیده اند و وظیفه ما این است که شرایطی را ایجاد کنیم تا هیچ دانشجویی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازنماند.