وضعیت مردم با گذشت چندسال درست می شود؟

اخیراً معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه با بیان اینکه در ۸ سال گذشته فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد فقیر، فقیرتر شد و دارا، داراتر شد نسبت به سیاست های اقتصادی انتقاد نموده و بیان داشته که با این وضعیت اگر نرخ رشد اقتصادی کشور برای شش سال متوالی مثبت ۸ درصد باشد، تازه باز می گردیم به وضعیت سال ۱۳۹۰.

وضعیت مردم با گذشت چندسال درست می شود؟

 


اخیراً معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه با بیان اینکه در ۸ سال گذشته فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد فقیر، فقیرتر شد و دارا، داراتر شد نسبت به سیاست های اقتصادی انتقاد نموده و بیان داشته که با این وضعیت اگر نرخ رشد اقتصادی کشور برای شش سال متوالی مثبت 8 درصد باشد، تازه باز می گردیم به وضعیت سال 1390.
این اظهارات بیانگر وضعیت نامناسب اقتصاد کشور است که در ظاهر 10 سال اقتصاد عقب مانده است،اما نکته اصلی ما اینجاست که وضعیت معیشت و زندگی مردم طی این دهه چه بلایی سرش آمده و چقدر زمان و انباشت سرمایه و توسعه اقتصادی لازم است تا یک خانواده بتواند شرایط و ثباتی را تجربه کند که یک دهه قبل از آن بهره مند بوده است.
البته که همواره سیر تحولات و بحران های اقتصادی بیش از همه
 گریبان گیر اقشار متوسط رو به پایین می شود.اما چه کسی و چه میزان انرژی لازم است بنیان های خانواده ها بار دیگر به وضعیت ثبات برسد. ارزش پول ملی کشور که پشتوانه زندگی مردم عادی است چند سال دیگر می تواند قدرت خود را
بیابد؟!
پرداختن به این موضوعات شاید حسرت انگیز باشد،اما باید بهانه ای برای پرداختن به برنامه های سازنده اقتصادی باشد.شاید نتوان شش سال متوالی نرخ رشد 8 درصدی را برای اقتصاد محقق کرد، اما اگر برنامه ریزی مناسبی دربلند مدت و میان مدت داشته باشیم قطعاً پس از 4 یا 8 سال می توان نیمی از
 آسیب های کنونی را جبران کرد.