بایدها و نبایدهای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان به تبیین شرایط موجود، الزامات و بایدها و نبایدها برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه پرداخت.



رئیس دانشگاه فرهنگیان به تبیین شرایط موجود، الزامات و بایدها و نبایدها برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر حسین خنیفر در
 سی و یکمین اجلاس سراسری مدیران استانی و ستادی که با موضوع "تمهید و هماهنگی سراسری برای آموزش حضوری دانشگاه فرهنگیان در نیمسال دوم"برگزار شد با بیان برخی مطالعات و گزارش‌های جهانی پیرامون نحوه از سرگیری آموزش در دنیا در دوران بحران همه گیری کرونا، اظهار داشت: در این مطالعات و تحقیقات، آمده است که آموزش آخرین گزینه برای تعطیلی و اولین گزینه برای بازگشت به شرایط عادی باید باشد.
وی به تبیین شرایط خاص همه گیری کرونا پرداخت و افزود: دوره بحران کرونا، زمان ایست کامل به بشریت، ورود از فضای مجازی حاشیه‌ای به فضای مجازی مطلق، ایجاد مشکلات جدی برای آموزش، اقتصاد و گردشگری، ورود معلم از فضای بسته کلاس به فضای مجازی، ایجاد
سبک زندگی اینترنتی و تغییر و تحول گسترده در عادت‌های زندگی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نشست‌های متعدد برگزار شده در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در خصوص تصمیم گیری درباره آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس، تصریح کرد: در این نشست‌ها پیشنهاد‌هایی برای از سرگیری دانشگاه‌ها مطرح شد که، از سرگیری کامل، فقدان از سرگیری، از سرگیری تدریجی و گام به گام، از سرگیری عمومی مشروط، از سرگیری عمومی بدون اجبار و از سرگیری ترکیبی و تفویض اختیار به استان‌ها با توجه به شرایط از جمله آن‌ها بود.
وی به مطالبی در خصوص از سرگیری آموزش در دانشگاه از جمله نگرش به فضای مجازی از نگاه جبرانی به جایگزینی، استفاده از ظرفیت‌های موجود، پنهان و مغفول، تمرین آمادگی برای از سرگیری آموزش حضوری در مهر ۱۴۰۱، نظارت بر کیفیت آموزش، جبران آموزش و خلا‌های معنوی و فرهنگی، ضرورت حضوری شدن امتحانات، استفاده از تجارب دانشگاه‌های دیگر، بهره گیری از ظرفیت‌های استانی؛ بهره مندی از روش‌های ترکیبی و ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی پرداخت.