استاندار مرکزی: حوزه مسکن جزو مطالبات مردم است

آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی برگزار شد.

 

اراك-خبرنگار آفرينش
آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی برگزار شد.
«فرزاد مخلص الائمه» در آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی، گفت: حوزه مسکن جزو مطالبات مردم است و سهم مهمی در هزینه خانوارهای کشور دارد.
وی اظهار داشت: دولت سیزدهم تولید مسکن را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده و مجلس نیز با قانون مناسب، آن را حمایت کرده است.
استاندار مرکزی گفت: کار جدی  آغاز شده و باید سهم ساخت
یک میلیون واحد مسکونی در سال با کمک دولت و مشارکت مردم محقق شود.
مخلص الائمه با بیان اینکه امسال چند راه مواصلاتی استان مرکزی تعیین تکلیف می‌شود، اظهار داشت:جاده اراک -فراهان، اراک -بروجرد از جمله مهمترین این محورهای ارتباطی است که متأسفانه با کندی در اجرا مواجه هستند و باید وضعیت تکمیل و ساخت آنها مشخص شود.
وی اظهار داشت:در حوزه راه‎ها برخی طرح‌های نیمه کاره در استان مرکزی زمان بر شده و به مطالبه تاریخی تبدیل شده که نمونه آن پُل سنجان در مسیر اراک شازند است.
استاندار مرکزی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور گفت:انجام طرح‌های نیمه تمام در استان با اولویت‌بندی و تزریق اعتبارات لازم مورد توجه قرار می‌گیرد.مخلص الائمه افزود:تلفات در جاده‌های استان از جمله محور اراک به بروجرد موجب شده تا جایگاه استان در نوروز در این آسیب، بالا برود که با تمهیدات در نظر گرفته شده جاده‌های استان برای رانندگان متخلف، ناایمن شده و با آنان با شدت بیشتری برخورد قانونی صورت می‌گیرد.وی اظهار داشت:راه‌های اصلی دیگر مانند خمین به الیگودرز، شازند به ازنا، زیرآب به محلات، مامونیه به زاویه، فرمهین به خنجین و موارد مشابه برای رانندگی ایمن و کاهش تلفات حوادث رانندگی نیز باید تکمیل شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در ادامه گفت: این استان در شاهراه شمال به جنوب قرار دارد که موجب شده وضعیت استان در
 حمل و نقل جاده ای ویژه دیده شود.
«حمید انعامی» افزود: چرخشی که در سند ملی توسعه مورد توجه است پشتیبانی خواهد شد و برای برش استانی آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تاکنون سه جلسه بازآفرینی شهری در استان با حضور شهردار و فرماندرا اراک و در سایر شهرهای استان برگزار شده است که با نگاه عدالت محور و مختصر تجربه در خدمت مردم هستم.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این آیین بیان کرد: تمام‌کریدورهای شریانی استان مرکزی در سه سال گذشته هم به عنوان طرح ملی مطرح شده و هم قرارداد ملی در این راستا منعقد شده است و اعتبارات ملی نیز برای اجرای این طرح ها تخصیص یافته که از رویدادهای ویژه و مهم است.«احمد مرزبان» افزود: در حوزه ساخت مسکن نیز استان مرکزی با آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشران است.
وی تاکید کرد: استان مرکزی در حوزه بازآفرینی شهری نیز به عنوان پایلوت کشوری مطرح است و سکونت گاه‌های غیررسمی استان نیز ساماندهی شده است.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: در
سه سال گذشته ۶ طرح جامع به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال و مصوب شده که مهمترین آن، طرح جامع شهر اراک است که پس از
 ۱۵ سال تعیین تکلیف شد.مرزبان بیان کرد: در این بازه زمانی ۵۷ هزار هکتار از املاک حقوقی استان حفاظت شد و عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه اصلی استان فعال شد.
در این آیین «حمید انعامی» به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی معرفی و از خدمات «احمد مرزبان» قدردانی شد.