پویش های انسان دوستانه را منحرف نکنیم

ایام عید را پشت سرگذاشتیم و بلافاصله وارد ماه مبارک رمضان شدیم.

پویش های انسان دوستانه را منحرف نکنیم

 


ایام عید را پشت سرگذاشتیم و بلافاصله وارد ماه مبارک رمضان شدیم.
همواره در این ایام شاهد دست به کار شدن عامه مردم در تهیه بسته های ارزاق برای خانواده های ضعیف و بی بضاعت هستیم. این سنت از قدیم و از گذشتگان تا به امروز ادامه پیدا کرده و افراد بدون داشتن انتظار و یا سلیقه گرایی عقیدتی برای تهیه این بسته های ارزاق، کمک های مالی و خدماتی خود را برای سهیم شدن در این حرکت انسانی تقدیم می کردند.
طی سال های اخیر این فرهنگ توسط برخی افراد سرشناس اعم از هنرمندان و ورزشکاران و اهالی علم و دیگر شخصیت های موجه شدت و گستردگی بیشتری گرفته و ساماندهی مناسبی پیدا کرده است.همچنین رسانه ملی نیز با استفاده از توان وامکانات خود نیز وارد این میدان شده و به نوعی همه گیری پیام این حرکت را درکل کشور مخابره کرده است.
این حرکت بعضاً در برخی موارد درحال آسیب دیدن است. آسیبی که ناخواسته به آن وارد می شود اما اثرات منفی آن به طور فزاینده ای مخرب است.
ورود سازمان ها و دستگاه های رسمی  به این پویش ها اصلی ترین آفتی است که می تواند آن را منحرف و اثرگذاری مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. ورود این نهادها به این پویش هرچند که با نیت کمک به افراد نیازمند صورت
می گیرد اما نوعی دیده شدن و مطرح شدن را درپشت نیت خود دارد.
 و این موضوع موجب آسیب به اعتماد و افکارعمومی می گردد. بهتر است این قبیل پویش ها با همان سبک و سیاق سنتی خود ادامه یابد و برپایه همت عالی مردم تامین گردد. مردم بهتر از هرنهاد و سازمانی نیازهای جامعه را درک می کنند و به آن می پردازند. کافی است نهادهای رسمی از توان خود در تسریع و تسهیل آماده سازی و پخش این کمک ها به مردم یاری دهند.