افزایش ۲۹۷ درصدی واردات دام از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات انواع دام زنده از بازارچه‌های مرزی این استان امسال ۲۹۷ درصد افزایش یافته داشته است.



مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات انواع دام زنده از بازارچه‌های مرزی این استان امسال ۲۹۷ درصد افزایش یافته داشته است.
به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی میر دراین‌باره اظهار داشت: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد با حذف ارز چهار و ۲۰۰ تومانی، این استان به جایگاه نخست تأمین گوشت کشور مبدل شود که بنا به سیاست‌های اتخاذ شده برابر اهداف دولت سیزدهم و تدابیر منطقه‌ای این امر در حال تحقق است.
وی افزود: لازم به ذکر است در طول ادوار گذشته و با توجه به سوابق توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان این استان تنها استان مرزی بوده که هیچ وقت دام از آن قاچاق به کشورهای مقابل نشده بلکه برعکس دام وارد کشور می‌شده و همچنان این روند تداوم دارد.
مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک بخش‌های خصوصی و واردکنندگان می‌توانند از فرصت تاریخی به دست آمده با حذف ارز ترجیحی بهترین بهره‌وری را ببرد و ضمن نقش‌آفرینی مؤثر در تنظیم بازار کشور و تأمین بخش قابل ملاحظه‌ایی از گوشت قرمز مورد نیاز آحاد مردم با اشتغال بیش‌از ۲۰ هزار نفر برای جوانان استان نسبت به کوتاه کردن دست دلالان و سودجویانی که به دنبال منافع شخصی با افزایش قیمت‌ها به هر شکل ممکن هستند را کم‌رنگ نماید و همانند گذشته نقش تعیین کننده در کاهش قیمت‌ها
 ایفا کند.
.