جامعه ای عصبی و تحت فشار

روزهای سختی برای جامعه ســـپری می شود، مردم دچار سخت ترین فشارهای معیشتی هستند و از بابت گذران امورات جاری خود سختی های فراوانی را متحمل شده اند.

جامعه ای عصبی و تحت فشار

 


روزهای سختی برای جامعه ســـپری می شود، مردم دچار سخت ترین فشارهای معیشتی هستند و از بابت گذران امورات جاری خود  سختی های فراوانی را متحمل شده اند.
این فشارها مردم را بی حوصله کرده و از پیر و جوان ظرفیت کمتری برای تحمل نارسایی ها و تنش های رفتاری دارند. این کم ظرفیتی را می توان در کاهش آستانه صبر افراد در روابط روزانه مشاهده کرد.کمتر حادثه تصادفی را می توان در خیابان مشاهده کرد که به نزاع و درگیری لفظی منجر نشود.
ناراحتی و نارضایتی مردم از وضع موجود و عدم درک شرایطشان از سوی مسئولان این عصبیت اجتماعی را خواسته یا ناخواسته در روان مردم تزریق کرده است.
لذا با کوچک ترین تنشی، افراد کنترل خود را از دست می دهند. نمونه های فراوانی از درگیری های منجر به قتل بر سر جای پارک و یا درگیری در صف پمپ بنزین و بانک و... را مشاهده کرده ایم.
برهمین اســـاس با اعلام گــــزارش پزشکی قانونی
در سال ۱۴۰۰، ۹۶ هزار و ۵۰۳ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۱.۵ درصد افزایش یافته است.
این رقم تنها مربوط به نزاع هایی است که به تشکیل پرونده و ورود مراجع انتظامی و قضایی منجر شده است و اگر انواع نزاع های خیابانی و خانوادگی را به آن اضافه کنیم قطعا آماری چند برابری حاصل خواهد شد.
تنها راه حل کاهش این آمارها، کاهش اضطراب و استرس در میان مردم است و این مهم میسر نخواهد شد مگر با بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی، تا افراد کمی از درون به آرامش فردی برسند و اثراتش در
سطح جامعه نمایان گردد.