۳۳ هزار پرونده سال گذشته در پزشکی قانونی استان مرکزی تشکیل شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی:

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی: ۳۳ هزار پرونده سال گذشته در پزشکی قانونی استان مرکزی تشکیل شد



اراك-خبرنگار آفرينش
مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: ۳۳ هزار پرونده در موضوعات مختلف سال گذشته در واحد معاینات این اداره کل تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت.
 دکتر«مهدی علیزاده مهاجر ، افزود:بخش عمده‌ای از پرونده‌های مذکور در بخش‌های معاینات شامل تصادف، نزاع، حوادث کار، معاینه‌های خاص مردان و زنان، از کار افتادگی و نقص عضو و روان‌پزشکی تشکیل و بررسی شده است.  
وی اظهار داشت:یک هزار ۳۰۰ جسد سال گذشته به پزشکی قانونی استان مرکزی ارجاع شد که عملیات کالبدشکافی روی ۵۰۰ جسد انجام شد.
مدیرکل پزشک قانونی استان مرکزی گفت: شمار فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد به علت آگاهی بخشی به جامعه کاهش یافته است.
علیزاده مهاجر اظهار داشت: ۱۸ و هشت دهم درصد فوت ناشی از شنا در استخر، سد، و بندخاکی با اعلام هشدار و ممنوعیت شنا در استان مرکزی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.
 مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت:این اداره کل آماده هر گونه همکاری پژوهشی در زمینه آسیب‌های اجتماعی است تا رتبه استان در سطح کشور به جایگاه مطلوب برسد.
دکتر علیزاده مهاجر با اشاره به افزایش قصور پزشکی در استان اظهار داشت:قصور پزشکی در ۲ مرجع نظام پزشکی و محاکم قضایی مورد بررسی قرار می‏گیرد.وی اظهار داشت:ارائه خدمات پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان به دلایل مختلف از جمله نبود مکان مناسب، مطلوب نیست و اصلاح این شرایط نیازمند مشارکت ادارات و نهادهای مختلف است.
 مدیرکل پزشک قانونی استان مرکزی گفت: شناسنامه ژنتیکی مجرمان پُرخطر در کشور ایجاد شده و با استفاده از این ظرفیت، شناسایی این قشر در ارتباط با پرونده‌های قضایی آسان‌تر شده است.