مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل: حفاری تونل دوم حیران تا آخر خردادماه تکمیل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث تونل دوم اردبیل –حیران با پیشرفت مناسب در حال اجراست و عملیات حفاری این تونل تا آخر خردادماه به سرانجام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل: حفاری تونل دوم حیران تا آخر خردادماه تکمیل می‌شود


مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث تونل دوم اردبیل –حیران با پیشرفت مناسب در حال اجراست و عملیات حفاری این تونل تا آخر خردادماه به سرانجام می‌رسد.
محبوب حیدری در گفت‌و گو با مهر، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که در سه سال گذشته و با تخصیص ردیف ملی پیگیر جدی اجرای آن بودیم، تونل دوم اردبیل – حیران است که از سال ۹۷ با تکمیل مطالعات عملیات اجرایی تونل از اوایل سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر تنها ۱۵۰ متر از حفاری این تونل باقی مانده است.
وی با بیان اینکه تا آخر خرداد حفاری تونل به شکل کامل تکمیل شده و عملیات کف‌برداری و لاینینگ شروع می‌شود، تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه نیاز است و سعی داریم تا ظرف یک سال آینده کل تونل دوم حیران را تکمیل و آماده عبور کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل علت کندی اجرای این پروژه را در مراحل انفجار و حفاری ریزش‌های تونل در ۲ سمت اردبیل به سمت آستارا و آستارا به سمت اردبیل اعلام کرد و گفت: قبل از عید به دلیل شرایط مناسب حفاری، سه متر حفاری روزانه انجام می‌شد ولی با ریزش‌هایی که رخ داده از هر
۲ طرف هم اکنون روزانه یک و نیم متر پیشرفت حفاری را شاهد هستیم.
حیدری افزود: با تثبیت محل ریزش تونل آرام آرام روند کار را در تونل دوم اردبیل – حیران شاهد هستیم و امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط مطلوبی را در روند حفاری، لاینینگ و کف‌برداری شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تردد مردم در حال حاضر بدون هیچ مشکلی در حال انجام است چرا که ما خارج از این مسیر، پروژه را به پیش می‌بریم و با بهره‌برداری از تونل دوم ترافیک این مسیر نیز تعدیل خواهد شد.
 جاده را استاندارد و ایمن تحویل راهداری و پلیس راه می‌دهیم
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل را بعد از تکمیل با ایمن‌سازی و استانداردسازی کامل تحویل پلیس راه و راهداری می‌دهیم.
حیدری بیان کرد: در کنار کیفی‌سازی اجرای پروژه و تکمیل مسیرهای بزرگراهی، نصب علائم، گاردریل، رفع نقاط حادثه‌خیز و خط‌کشی راه‌ها با کیفیت و استاندارد مناسب انجام شده و ما محورهای مواصلاتی را با ایمنی مناسب تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه می‌دهیم.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۵۰ کیلومتر بزرگراه که در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته در ماه‌های گذشته ایمن‌سازی، گاردریل‌گذاری، نصب تابلوها و علائم و خط‌کشی در همه این مسیرها انجام شده و اگر ایراد و اشکالی نیز وجود داشته باشد با تاکید راهداری و پلیس راه موارد اصلاح می‌شود.
حیدری تصریح کرد: ما در ماه‌های گذشته سعی کردیم تا در مسیر سه راهی صحرا به سمت رضی و امیرکندی راه ارتباطی را با نصب تابلو، گاردریل و خط‌کشی تحویل ادارات ذیربط دهیم و همین روند در محور اردبیل – مشگین‌شهر، ورودی گرمی به طول پنج کیلومتر و محور پارس‌آباد به سربند به طول
 ۱۰ کیلومتر انجام شده و با نصب تمامی علائم ایمنی، گاردریل، خط‌کشی و دیگر استانداردهای جاده‌ای تحویل بهره‌برداران دهیم.
وی در مورد راه‌های گردشگری و ارتقای وضعیت آنها گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه بزرگراه ایجاد بهترین شرایط برای انجام سفر در فصول گردشگری است که ما در شهرهای گردشگرپذیر سرعین و مشگین‌شهر تلاش می‌کنیم تا این محورها را برای عبور و مرور گردشگران ایمن کنیم.
حیدری نمونه این راه‌های گردشگری را مشگین‌شهر به قینرجه، سرعین به سمت آلوارس و… بیان کرد و افزود: در کنار توسعه بزرگراه‌ها، بهبود این راه‌های ارتباطی نیز به توسعه حضور گردشگران و جذب سرمایه‌گذاران در ایجاد تحول اساسی در استان کمک خواهد کرد.