بهره‌برداری از ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال برکت ویژه زنان سرپرست خانوار

حمایت بنیاد برکت از بانوان کارآفرین ادامه دارد؛

حمایت بنیاد برکت از بانوان کارآفرین ادامه دارد؛ بهره‌برداری از ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال برکت ویژه زنان سرپرست خانوار

 


11 هزار و 500 طرح اشتغال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ویژه زنان سرپرست خانوار به بهره‌برداری رسید.
به گزارش آفرینش به نقل از روابط عمومی، در مراسمی با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهور، محمد ترکمانه مدیرعامل و معاونان و مدیران بنیاد برکت، 11 هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی و کارآفرینی برکت برای زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم و روستایی کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسید.
مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم تاکید کرد: در سه سال اخیر با تمرکز بر وضعیت معیشتی اقشار ویژه و آسیب‌پذیر جامعه و به منظور مصونیت آنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، در تدوین برنامه‌ها اهمیت ویژه‌ای برای کارآفرینی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور در نظر گرفته شد که در این راستا تاکنون 11 هزار و 500 طرح در بیش از یک‌هزار و 900 روستای 350 شهرستان کشور از طریق زنان سرپرست خانوار به نتیجه رسیده است.
محمد ترکمانه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این 11 هزار و 500 طرح اشتغال باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای نزدیک به 35 هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 13 هزار و 770 میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار است.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار داشت: همکاری مشترک در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اعم از مشاغل خرد خانگی، کسب و کار کارگاهی خرد، کوچک و متوسط و حمایت از کارآفرینان با تاکید بر طرح‌های فناورانه، نوآورانه و قابل تجاری‌سازی از جمله محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک است.