برگزاری دوره‌های تابستانی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش شناسایی دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی و برگزاری دوره تابستانی برای تقویت بنیه دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدامی کشوری در راستای توسعه کیفیت آموزشی در مناطق محروم و مرزی انجام شده به نام پویش علمی جهادی که طی آن، آموزش به صورت غیر حضوری با اولویت دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس شبانه روزی انجام می شود و این اقدام سال آینده دانش آموزان سال دهم تا دوازدهم را پوشش خواهد داد.



معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش شناسایی دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی و برگزاری دوره تابستانی برای تقویت بنیه دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد  و گفت: اقدامی کشوری در راستای توسعه کیفیت آموزشی در مناطق محروم و مرزی انجام شده به نام پویش علمی جهادی که طی آن، آموزش به صورت غیر حضوری با اولویت دانش آموزان پایه دوازدهم  مدارس شبانه روزی انجام می شود و این اقدام سال آینده دانش آموزان سال دهم تا دوازدهم را پوشش خواهد داد.
به گزارش ایسنا، کاظمی افزود: وظیفه و دغدغه ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت پرورش نسلی است که بتواند با مهارت‏های فنی و حرفه ای، برای اعتلای کشور تلاش کند. رویکرد دوره اول متوسطه، توجه به مهارت آموزی و پژوهش محوری است. با اقداماتی که در این حوزه انجام می شود همه تلاش خود را به کار گرفته تا بتوانیم گام موثری را برداریم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت آموزی و کار آفرینی با دروس تحولی از ابتدایی آغاز می‏شود، اظهار کرد: سنگ بنای این تحول در دوره ابتدایی بنا نهاده می شود و در دوره های متوسطه ضمن بسط مفاهیم، توسعه مهارت ها نیز به شکل جدی دنبال می‏شود.
این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت افزایش سهم هنرآموزان و استاد کاران، گفت: با استفاده از ظرفیت برون و درون سازمانی می‏توان این  حق را احیا کرد که تاثیر چشمگیری در تقویت مبانی علمی و مهارتی دارد.
کاظمی همچنین گفت: طراحی و بر نامه ریزی باید بر مبنای سند تحول بنیادین و براساس منویات مقام معظم رهبری باشد چرا که اجرای سند تحول جزو الزامات است.