آغاز ثبت نام اولی‌ها، هفتمی‌ها و دهمی‌ها

برای ثبت نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست؛

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان همه پایه‌ها از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

آغاز ثبت نام اولی‌ها، هفتمی‌ها و دهمی‌ها

 


 

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت:  ثبت نام دانش آموزان همه پایه‌ها از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، سید مجتبی هاشمی گفت: برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیاء با حضور در مدارس مورد نظر خود می توانند فرزندانشان را
 ثبت نام کنند اما برای ثبت نام میان پایه ها نیازی به حضور والدین نیست و سامانه‌ای که طراحی شده است، دانش آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می کند.
وی افزود: امسال قریب به ۱۶ میلیون دانش آموز خود را برای شرکت در کلاسهای درس آماده می کنند که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند.
هاشمی درباره تعیین محدوده بندی مدارس هم گفت: محدوده بندی بر عهده ستادهای ثبت نام استانی و منطقه ای و احراز و تایید مدارک محل سکونت
 دانش آموزان هم بر عهده مدیران مدارس است.
وی اظهار کرد: امسال با تمرکز زدایی قرار است ستادهای ثبت نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت نام منطقه ای ، الگوهای مناسب برای هر منطقه را ، در سالهای بعد پیاده کنند.
هاشمی درباره شهریه دریافتی هم گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه پارسال هستند.
وی افزود: در صورت افزایش شهریه مابه التفاوت بعدا از اولیاء دریافت می شود ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.
به گزارش صدا و سیما، رئیس ستاد ثبت نام دانش آموزان گفت: مدارس هیات امنایی و دولتی هم هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند.در مدارسی مثل غیر دولتی، استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه مردمی هم میزان مشخصی از شهریه تعیین می شود که باید در تابلو نصب و در دید همه اولیاء قرار گیرد.