جام جهانی برای اسکوچیچ دو سر برد است

همایون شاهرخی سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران :

همایون شاهرخی سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا و برگزاری اردوی این تیم بدون داشتن بازی دوستانه گفت: هماهنگی بازی دوستانه، بستگی به روابط ما با دیگر کشورها دارد. شرط اول همین مساله است. بعد از آن مسائل مالی مطرح است. آیا انتظار داریم آرژانتین با ما مجانی بازی کند؟ کشورهای آمریکای جنوبی عمدتا دنبال درآمدزایی هستند و به سراغ کشورهایی می‌روند که پولی به جیب بزنند.

جام جهانی برای اسکوچیچ دو سر برد است

 

همایون شاهرخی سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا و برگزاری اردوی این تیم بدون داشتن بازی دوستانه گفت:  هماهنگی بازی دوستانه، بستگی به روابط ما با دیگر کشورها دارد. شرط اول همین مساله است. بعد از آن مسائل مالی مطرح است. آیا انتظار داریم آرژانتین با ما مجانی بازی کند؟ کشورهای آمریکای جنوبی عمدتا دنبال درآمدزایی هستند و به سراغ کشورهایی می‌روند که پولی به جیب بزنند.
در حال حاضر ما با همه دنیا قطع رابطه کرده‌ایم و تحریم هستیم. در سال ۲۰۰۶ ما تلاش کردیم با برزیل، آرژانتین و ایتالیا بازی کنیم. مثلا ایتالیایی‌ها دوست داشتند اما گفتند ما نمی‌توانیم بیاییم و در وهله دوم پول می‌خواستند. در نتیجه ما هم به سراغ سیرالئون رفتیم.شاهرخی با اشاره به اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ در انگلیس اظهار کرد: قرار بود ما دو، سه بازی با تیم‌های باشگاهی انجام دهیم. تمرین کردیم و ورزشگاه هم هماهنگ شد اما شب قبل از مسابقه گفتند بازی لغو است چرا که پلیس انگلیس فهمید برخی مخالفان نمی‌گذارند بازی شرایط عادی داشته باشد. مخالفان پلیس را ترسانده بودند و به نظرم پلیس هم کار درستی کرد و زیر بار نرفت که بازی برگزار شود. در کانادا هم احتمالا به خاطر تبعات این مسابقه، چنین تصمیمی را گرفتند.
شاهرخی در خصوص شرایط اسکوچیچ در تیم ملی گفت : یادمان باشد که اسکوچیچ با سیاست می‌خواهد به جام جهانی برود. او حرفی نمی‌زند. اگر بازی پیدا کردند، می گوید با من مشورت کردند و اگر بازی هم پیدا نشد، می‌گوید کسی از من مشورت نخواست. نتیجه اینکه تیم به جام جهانی می‌رود و اگر دو نتیجه خوب اتفاقی گرفتیم، می گویند اسکوچیچ خوب بود و قراردادش ۲میلیون دلار می‌شود و کویت، بحرین و عمان او را روی هوا می‌برند یا نتیجه نمی گیریم و اسکوچیچ در ایران مربیگری می‌کند. این جام جهانی برای اسکوچیچ دو سر برد
 است.