پرونده عزیزی‌ خادم برای همیشه بسته شد

هشت شهریور رییس جدید فدراسیون فوتبال مشخص می‌شود؛

مجمع فدراسیون فوتبال دیروز (سه‌شنبه) در هتل المپیک تهران برگزار و موضوعات مهمی مانندبسته شدن پرونده عزیزی خادم و رای‌گیری درباره ابقا یا عزل چهار عضو هیئت رئیسه این فدراسیون در دستور کار قرار گرفت و ضمن آنکه در این مجمع مقرر شد انتخابات ریاست فدراسیون هشتم شهریور برگزار شود.

پرونده عزیزی‌ خادم برای همیشه بسته شد

مجمع فدراسیون فوتبال دیروز (سه‌شنبه) در هتل المپیک تهران برگزار و موضوعات مهمی مانند
بسته شدن پرونده عزیزی خادم و رای‌گیری درباره ابقا یا عزل چهار عضو هیئت رئیسه این فدراسیون در دستور کار قرار گرفت و ضمن آنکه در این مجمع مقرر شد انتخابات ریاست فدراسیون هشتم شهریور برگزار شود.
گفتنی است، ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ با تصمیم اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، «شهاب‌الدین عزیزی خادم» به صورت موقت از ریاست فدراسیون برکنار شد. در آن زمان اعلام شد که مجمع فدراسیون فوتبال باید درباره برکناری دائمی عزیزی خادم تصمیم‌گیری کند ولی در آستانه برگزاری مجمع، کمیته اخلاق فدراسیون حکم به برکناری و محرومیت دو ساله او داد و حتی به عزیزی خادم اجازه نداد که در مجمع فدراسیون نیز شرکت کند.
مجمع با حضور ۷۸ نفر از اعضا رسمیت پیدا کرد و آغاز شد. نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین‌المللی فوتبال هم در این مجمع حضور داشتند. وزیر ورزش و جوانان در مجمع شرکت نکرد ولی «سید محمد پولادگر» معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر در جلسه حضور داشت.
حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در شروع مجمع گفت: امروز یک روز سرنوشت‌ساز برای فوتبال کشورمان است. همه نگاه می‌کنند، ببینند چه تصمیمی در خصوص فوتبال گرفته می‌شود.
کامرانی‌فر افزود: دغدغه اول این است که اگر فکر می‌کنید فدراسیون تعلیق یا جریمه نمی‌شود، اشتباه می‌کنید. اگر اتفاقی در فدراسیون افتاده و منجر شده ارکان قضایی دو رای صادر کنند، من هیچ نقشی نداشتم. با آرای صادره از کمیته اخلاق و استیناف دعوت کردم و این موضوع بر اساس اساسنامه بوده است. بعد از اینکه استیناف تایید کرد این موضوع را با فیفا و ای اف سی در میان گذاشتیم.
دبیر کل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: سوال من از فیفا این بود، شخصی که کمیته اخلاق او را محروم کرده، می‌تواند در مجمع حضور داشته باشد که به صراحت گفتند نه. هر کسی طبق آرای قضایی حضور ندارد شرایط سمت گرفتن را از دست داده است. کسی بخواهد در مجمع باشد باید سمت داشته باشد.
وی ادامه داد: باید یادآوری کنم. همین اساسنامه این موضوع را اعلام کرده است. ما امکان حضور فرد محروم شده را نداریم. طبق قانون فیفا امکان ریاست از یک شخص سلب شده و نمی‌توانیم فرصتی به او بدهیم. آن شخص هر جا هست برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم.
کامرانی‌فر تصریح کرد: بند چهارده را از دستور جلسه خارج می‌کنیم و همینجا اعلام می‌کنم کمتر از سه ماه طبق تایید فیفا و ای‌اف‌سی کارهای برخی افراد که حضور ندارند را انجام می دهیم. تاریخ پیشنهادی ما برای انتخابات دهم شهریور است.
وی ادامه داد: ۸ شهریور مجمع انتخاباتی برای انتخاب ریاست فدراسیون و نواب رییس در پیش داریم. مجمع باید توسط اعضای هیات رییسه تایید و اعلام شود. امکان دارد مثل گذشته جلسات هیات رییسه به رسمیت نرسد و بهتر است مجمع بعدی را همینجا تصویب کنیم. شاید جلسات هیات رییسه به حد نصاب نرسد.