نشست شورای استاندارد استان یزد برگزارشد

با حضوراستانداریزد:

با حضوراستانداریزد: نشست شورای استاندارد استان یزد برگزارشد



يزد-اکبرخیرخواه
نشست شورای استاندارد استان ، به ریاست مهران فاطمی استاندار یزد و دوایر استانی متناظربا دستگاه ها و وزارتخانه‏های مرتبط در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، شورای استاندارداستان، متناظر با شورای عالی استاندارد کشور به ریاست
رییس جمهور است، که در مقاطع زمانی مختلف به ریاست استانداراستان، دبیری مدیرکل اداره استاندارد استان و اعضاي مرتبط تشکیل می‏شود.
مهران فاطمی در راستای ۹ موضوع مورد بحث وبررسی، گفت: استاندارد همانگونه که از نامش مشخص است، به طور مستقیم با کیفیت ، سلامت و ایمنی مردم سر و کار داشته و در همه‏ی شئونات زندگی مردم وجود دارد.
رئیس شورای استاندارد استان یزد ادامه داد:رعایت استانداردها اعم از اجباری و تشویقی و با نگاه اقتصادی ، باعث رونق تولید و رشد اقتصادی استان و درنهایت کشور می‏شود، که لازم است دست اندرکاران مرتبط، استانداردسازی محصولاتی که در استان از نظر تولید قطب و شاخص هستند، به عنوان یک مزیت استانی در دستور کار قرار دهند.
وی تاکید کرد:از آنجایی که براساس جدیدترین آمارها، استان یزد از نظر ذخایرمعدنی در کشوردوم، به لحاظ صنعتی دارای رتبه چهارم توسعه یافتگی کشور و جزو 10 استان برتر صادراتی کشور است، نقش استاندارد در این اقلیم که استانی با سرانه صنعتی نخست کشور می‏باشد باید خیلی پررنگتر و مهمتر دیده شود.
فاطمی گفت:در استان یزد حدود 1340 نوع محصول تولید می‏شود، که این رقم ، عدد بالایی است که بر این اساس  همه‏ی دستگاه‏ها و مدیران باید در خصوص مسائل مرتبط با استاندارد حساس و نهایت همکاری را
 با اداره کل استاندارد استان یزد داشته باشند.
رئیس شورای استاندارد استان یزد در پایان سخنان خود افزود:
با توجه به اهمیت موضوع استاندارد، شورای استاندارد استان باید در سال 2 مرتبه با حضور مدیران ارشد عضو، تشکیل و به صورت مستمرمسائلی نظیراستانداردسازی آسانسورها و تجهیزات شهربازی‏ها، کالیبراسیون وسایل توزین سبک، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، استانداردسازی محصولات شرکت‏های دانش بنیان، به جد در این حوزه پیگیری شود.