برای مقابله با چالش‎های کمبود آب، بهره برداری از آب‎های سطحی ضروریست

مدیرعامل آبفای مازندران در جلسه شورای اداری گلوگاه:

مدیرعامل آبفای مازندران در جلسه شورای اداری گلوگاه: برای مقابله با چالش‎های کمبود آب، بهره برداری از آب‎های سطحی ضروریست

 


 


ساري-امير حسين طاهریان
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه که با حضور استاندار و معاونینش برگزار شد، بر ضرورت استفاده از آب‎های سطحی برای مقابله با چالش‎های کمبود آب تاکید کرد.
در این نشست مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به فقر منابع آبی در شرق استان گفت: باور استفاده از آب شیرین کن در شهرستان گلوگاه بسیار مشکل است اما متاسفانه فقر منابع آبی در این مناطق فراتر از تصور ماست لذا باید به سمت استفاده از آب‎های سطحی پیش برویم ،در همین راستا خط انتقالی توسط شرکت آب منطقه ای اجرا شده و ما باید آب آشامیدنی مردم شرق استان را از طریق سد گلورد تامین کنیم.
وی با اشاره به مشکلات کمبود آب در روستاهای منطقه کلباد گفت: ده روستای این بخش تحت پوشش ما نیستند و برای حل مشکلات این روستاها نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است که البته ما فعالیت‎های خود را به صورت جزیره ای برای حل مشکلات شروع کردیم .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: برای شهرستان گلوگاه سال گذشته فقط ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده ولی این اعتبارات با توجه به ۸۸ کیلومتر شبکه توزیع در این شهرستان که ۱۸ کیلومتر آن فرسوده است،یقینا جوابگو نیست.
مهندس برارزاده پیش از نشست شورای اداری به همراه دکتر علیخانی معاون استاندار مازندران ضمن بازدید از پروژه ها و طرح‎های آبرسانی در شهرستان گلوگاه ، طی دیدار مردمی از نزدیک به بررسی مشکلات حوزه آب مردم این شهرستان پرداخت.