ادعایی که اگر واقعی باشد ترسناک است

پس از حادثه متروپل وضعیت ساختمان های نا ایمن بار دیگر مورد توجه رسانه ها و افکارعمومی قرار گرفت. اعلام ۳۵۰۰ بنای نا ایمن و بیش از ۱۲۰ ساختمان بحرانی واقعاً نگران کننده است. اما مسئله اصلی اعلام وجود چندین بیمارستان در بین این ساختمان های نا ایمن است. موضوعی که به برخی بیمارستان های پایتخت اشاره دارد و واقعیت این مسئله می تواند فاجعه ای به بار آورد.

ادعایی که اگر واقعی باشد ترسناک است

 


پس از حادثه متروپل وضعیت ساختمان های نا ایمن بار دیگر مورد توجه رسانه ها و افکارعمومی قرار گرفت. اعلام 3500 بنای نا ایمن و بیش از 120 ساختمان بحرانی واقعاً نگران کننده است. اما مسئله اصلی اعلام وجود چندین بیمارستان در بین این ساختمان های نا ایمن است. موضوعی که به برخی بیمارستان های پایتخت اشاره دارد و واقعیت این مسئله می تواند فاجعه ای به بار آورد.
در همین راستا مسئولان در استان اهواز نیز اشاره داشته اند که برخی بیمارستان های این شهر نیز وضعیتی بهتر از متروپل ندارند و بی توجهی به آنها می تواند حادثه دیگری را رقم بزند. حال حرف بر سر این است که بیمارستان های کشور دچار فرسودگی بنا شده باشند باید براساس استانداردهای مهندسی و ساختمانی که در بناهای پزشکی  ملاک است مورد توجه قرار گیرد و بازسازی و مقاوم سازی گردد.
اما اگر بیمارستان های جدید التاسیس کشور دچار این عوارض و عدم مقاومت و استانداردهای مهندسی باشند تکلیف چیست؟ در مورد بیمارستان های قدیمی می توان امیدوار بود که زیربنای آنها با دوام و استقامت مناسبی پی ریزی شده اند، اما اگر بیمارستان های جدید که طی دهه های اخیر ساخته شده اند، همچون متروپل باشند باید فاجعه ای
غم انگیز را درمورد هریک از آنها متصور بود.
انتظار و تاکید و هشدار جدی در این مورد از سوی افکار عمومی وجود دارد تا مسئولان مدیریت شهری و سازمان آتش نشانی و دیگر نهادهای مرتبط با مهندسی و استاندار ساختمان ها به این موضوع ورود کنند و اگر توان رویارویی با مالکان ساختمان های تجاری را ندارند، حداقل در مورد بیمارستان های نا ایمن مقررات را بدون اغماض اجرایی کنند.
ساختمان های نا ایمن با زلزله ای درهم فرو می ریزند و دامنه تلفات آن به مراتب بیشتر از پلاسکو و متروپل خواهد بود.