کاهش مصرف برق مشترکین رایگان شدن قبوض برق را به همراه دارد

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان:

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان: کاهش مصرف برق مشترکین رایگان شدن قبوض برق را به همراه دارد

کاهش مصرف برق مشترکین رایگان شدن قبوض برق را به همراه دارد

 


اصفهان-بهاره سادات رضازاده
سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان گفت : به منظور مدیریت بار سهمیه کاهشی ،سهمیه کاهش پیک هر ساله از سوی شرکت توانیر به شرکتهای توزیع برق اعلام می‎شود. این سهمیه در سال جاری برای اصفهان220مگاوات می‎باشد.
کشانی تصریح کرد:سال‎های متوالی شرکت توزیع برق اصفهان با داشتن نقشه راه و چشم اندازسعی در برق رسانی پایدار و مطمئن به مشترکین داشته است اما در سالهای اخیر به علت کاهش بارش‌ها و گرم شدن هوا و تغییر الگوی زندگی میزان مصرف برق تحت الشعاع قرار گرفته است که البته با ناپایداری هایی همراه بوده و امید است با بهره‎گیری از تجارب تابستان ۱۴۰۰، تابستانی با برق پایدار را پشت سر بگذاریم .
وی خاطر نشان کرد :روش‎های مختلفی برای این پایداری وجود دارد از جمله توسعه و ارتقای راندمان نیروگاه‎های با سوخت فسیلی و نیروگاه‎های تجدید پذیر مانند خورشیدی ولیکن راه کم هزینه تری نیز وجود دارد و آن ایجاد نیروگاه‎های مجازی و به عبارتی مدیریت مصرف برق می‎باشد که ناترازی بین تولید و مصرف در ساعات پیک را برطرف خواهد کرد و تعادلی بین تولید و تقاضا را به وجود می آورد .
وی عنوان کرد :مشترکین در تمام تعرفه ها باید به الگوی مصرف برق در ماه‎های گرم (خرداد تا شهریورماه )توجه نمایند به طوری که میزان مصرف برق نباید در این چند ماه بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‎های سرد نیز بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد و این امر با تغییر زمان مصرف وسایل پرمصرف از زمان پیک به غیر امکان پذیر است.
وی به طرح های تشویقی در خصوص کاهش مصرف اشاره کرد و گفت :قبوض برق مشترکینی که بتوانند در تابستان  مصرف برق خود را به
 ۲۵۰ کیلووات ساعت برسانند رایگان خواهد شد و اگر بتوانند مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات برسانند در کنار رایگان شدن قبض خود مبلغی را نیز از صنعت برق بستانکار خواهند شد .وی ابراز داشت :اگر مشترکین الگوی مصرف را رعایت نکنند و از طرح های تشویقی برای کاهش مصرف شان استفاده نکنند قبوض سنگینی را دریافت خواهند کرد