گلستان، جزو ۳ استان حادثه‌خیز کشور

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر:

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: گلستان جزو سه استان حادثه‌خیز کشور در حوادث جاده‌ای، کوهستان و غیره محسوب می شود.

گلستان، جزو ۳ استان حادثه‌خیز کشور


 


معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: گلستان جزو سه استان حادثه‌خیز کشور در حوادث جاده‌ای، کوهستان و غیره محسوب می شود.
به گزارش ايسنا، محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگاران گلستان اظهار کرد: دوره توان‌افزایی نیروهای اپراتور یا کاربران ۱۱۲ جمعیت هلال احمر  در استان گلستان برگزار شد، کار کاربران ۱۱۲ از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیروهای این بخش نقطه عطف کار سازمان امداد و نجات هستند.
وی با بیان اینکه در سراسر کشور بالغ بر ۵۳۵ نفر اپراتور ۱۱۲ وجود دارد که وظیفه پاسخگویی در حوادث و سوانح را بر عهده دارند، افزود: این افراد در مراکز کنترل و هماهنگی عملیات ها در مراکز استان‌ها هستند و کار بسیار خطیر و حساسی بر عهده آنها قرار دارد.معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد:
 با توجه به اینکه امروزه از نرم‌افزارهای جدید استفاده می شود دوره توان افزایی برای این افراد در استان گلستان برگزار شده است.
محمدی تاکید کرد: در مجموع کار این اپراتورها اطلاع‌رسانی به‌موقع به ۵۷۷ پایگاه جاده‌ای در کشور است و به محض آنکه حادثه ای ایجاد می‌شود و فرد با تلفن ۱۱۲ تماس می‌گیرد بلافاصله اپراتورهای مراکز کنترل و هماهنگی پاسخگوی افراد حادثه دیده هستند و پایگاه موردنظر بلافاصله وارد عملیات می‌شود و کار امدادرسانی را از همان نقطه آغاز می کند.
وی با بیان اینکه امکان تماس با سامانه ۱۱۲ بدون سیمکارت هم امکان‌پذیر است، بیان کرد: حساسیت کار اپراتورهای ۱۱۲ بسیار بالا است و این مهم زمانی مشخص می‌شود که یک اشتباه کوچک، یک آدرس و یا ارسال اشتباه تیم‌ها می‌تواند جان یک انسان را به خطر بیندازد.
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، استان گلستان را جزو استان های پرحادثه کشور دانست و یادآور شد: گلستان جزو سه استان حادثه‌خیز کشور در حوادث جاده‌ای، کوهستان و غیره محسوب می شود و همیشه شاهد حوادث متعددی است و با توجه به این مسئله توانمندی نیروهای عملیاتی استان گلستان بالا است و امدادگران و نجاتگران خوبی در گلستان فعالیت می‌کنند.
محمدی با بیان اینکه ایران کشوری حادثه‌خیز است، تصریح کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۲۷ هزار عملیات و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰ هزار عملیات توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است، تعدد عملیات‌ها و حوادث‌ در کشورمان بسیار بالا است و تربیت نیروهای آموزش‌دیده و کارآزموده برای انجام به‌موقع عملیات‌های امدادرسانی ضروری است‌.