هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت راه های مازندران

از ابتدای سال تا کنون صورت پذیرفت؛

از ابتدای سال تا کنون صورت پذیرفت؛ هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت راه های مازندران

 



ساری-رقیه سامع
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن و اهمیت حفظ و نگهداری از
 راه های موجود از ابتدای سال تاکنون 45 میلیارد تومان صرف روکش آسفالت راه های مازندران گردید.
مهندس حسن جهانیان در خصوص نگهداری رویه راه ها اظهار داشت:مرمت و نگهداری رویه راه ها از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
وی گفت:استان مازندران از جمله استان‏هایی است كه از نظر شرايط جغرافيايي و گردشگری منطقه و تعدد روستاها، بسيار پر رفت و آمد بوده به همین دلیل ايمن سازي و بهسازي راه‎هاي ارتباطي استان از جمله فعاليت‏هاي مهم اين اداره کل به شمار می‏رود از این‏رو عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راه‏های استان با اجرای همزمان 11 اکیپ در محورهای شریانی به طور جدي در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد:یکی از مواردی که به عنوان موضوع اساسی و کلیدی در طرح واکنش سریع در فعالیت‏های راهداری را ، اصلاح و مرمت چاله های ایجاد شده در سطح راه است که تامین منابع مالی کافی در کاهش و یا افزایش سرعت بهبود وضعیت رویه راه بسیار موثر است.با استفاده از اطلاعات جمع‏آوری شده در سامانه PMS که سامانه سیستم مدیریت روسازی راه نام دارد ، رفع آسیب‏های رویه راه براساس اولویت‏هایی که تعیین ، برنامه ریزی و انجام می‏شود.
مهندس جهانیان درباره نحوه عملکرد سامانه مدیریت روسازی راه‏ها (PMS) تصریح کرد:این سامانه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و سنسورهای برداشت ، ناهمواری سطح راه، وضعیت رویه راه را ارزیابی کرده و بر اساس اطلاعات پایه برنامه های لازم جهت انجام فعالیت نگهداری و مرمت رویه را پیشنهاد می‏دهد و با توجه به اولویت‎ها و اعتبارات موجود ، برنامه نگهداری و مرمت رویه‎های سطح راه‏های کشور تعریف می‏شود.
وی خاطر نشان ساخت:اجرای رویه آسفالتی ، رویه حفاظتی ، درزگیری و غیره از جمله راهکارهای ارائه شده در این سیستم بر اساس وضعیت رویه آسفالتی راه است ، البته این سیستم برای مقطع با رویه نامناسب ، طرح ارائه می‏کند و ممکن است ، در دو قطعه مجاور هم طرح‏های متفاوتی ارائه کند که آن هم بر اساس تفاوت وضعیت رویه در دو قطعه است.
مهندس جهانیان اظهار داشت:این اداره کل علاوه بر روکش آسفالت راه‏های حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای تحت پوشش خود اقدامات گسترده ای از ابتدای سال جاری مانند جلو گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، جمع‏آوری تابلوهای غیر مجاز ،پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله ساختمانی،
علف تراشی ، اقدامات ایمن‎سازی از قیبل نصب علایم ، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی را در دستور کار دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت:هدف نگهداري راه ، تقليل ميزان خرابي راه و افزايش عمر آن ، كاهش هزينه هاي استهلاك وسايل نقليه با تأمين سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنين ايجاد شرايط مناسب جهت رسيدن به موقع به مقصد با تأمين ايمني است.