کمربند ترانزیتی بیله‌سوار افتتاح شد

با حضور استاندار اردبیل؛

با حضور استاندار اردبیل پروژه کمربندی ترانزیتی شهرستان مرزی بیله‌سوار افتتاح شد.

کمربند ترانزیتی بیله‌سوار افتتاح شد


 


با حضور استاندار اردبیل پروژه کمربندی ترانزیتی شهرستان مرزی بیله‌سوار افتتاح شد.
به گزارش ايسنا، در این مراسم استاندار اردبیل با اشاره به موقعیت شهرستان مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: این شهرستان در پیشانی نظام آبروی جمهوری اسلامی ایران است و باید بهترین زیرساخت‌های راه و حوزه ترانزیتی و صادرات را داشته باشد.
سید حامد عاملی به اقدامات
انجام شده در سال‌های اخیر در حوزه توسعه راه‌های روستایی و راه‌های اصلی اشاره کرد و گفت: احداث چهار خطه گرمی به بیله‌سوار با تأمین اعتبار مورد نیاز و تلاش پیمانکار در حال انجام است که 15 کیلومتر از سمت بیله‌سوار تا هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در شهرستان مرزی بیله‌سوار خدماتی را ارائه کنیم تا سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و تجار از فضای فراهم شده بیشتر استفاده کنند.
استاندار اردبیل به بازگشایی گمرک بیله‌سوار با توافق طرفین اشاره کرد و افزود: امیدواریم بعد از سپری شدن کرونا شاهد رونق مجدد تجارت بین
 2 کشور و تردد ساکنان و اهالی آذربایجان از طریق گمرک بیله‌سوار باشیم.
عاملی نصب دستگاه اکس.ری را در گمرک بیله‌سوار به عنوان مصوبات سفر اخیر وزیر اقتصاد اعلام کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا هر چه سریعتر این دستگاه در گمرک بیله‌سوار نصب و شاهد فعالیت گسترده گمرک با تمام ظرفیت موجود باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای محدوده منطقه آزاد زمین در شهرستان بیله‌سوار و گرمی پیشنهاد شده بود که به تأیید نرسیده و قرار است در روزهای آینده با تعیین محدوده در این شهرستان، آغاز فعالیت منطقه آزاد تجاری را شاهد باشیم تا اهالی استان از مزایای آن استفاده کنند.
استاندار اردبیل فصل کاری را بهترین فرصت برای تقویت فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی برشمرد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا از
 فصل کاری برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استفاده شود که با تشکیل جلسات کمیته برنامه‌ریزی، توزیع اعتبارات نیز آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.