چرخش قیمت نفت از صعود تماشایی

قیمت نفت پس از رشد بیش از ۵ دلار در هر بشکه که روز گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به آسیب دیدن تقاضا از گرانی نفت، از صعود بازماند.

 


قیمت نفت پس از رشد بیش از ۵ دلار در هر بشکه که روز گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به آسیب دیدن تقاضا از گرانی نفت، از صعود بازماند.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر ۴۳ سنت کاهش پیدا کرد و به
۱۰۵ دلار و۸۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۵.۱ درصد افزایش یافته بود که بزرگترین رشد روزانه از ۱۲ آوریل بود.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت،
۲۸ سنت کاهش یافت و به ۱۰۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۵.۱ درصد صعود کرده بود که بزرگترین افزایش از ۱۱ ماه مه بود. قرارداد اوت وست تگزاس اینترمدیت روز چهارشنبه منقضی می شود و قرارداد سپتامبر اکنون با ۴۴ سنت کاهش، ۹۸ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه معامله شد.
قیمت‌های نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه از یک سو و نگرانی از وقوع رکود اقتصادی از سوی دیگر، نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: قیمت‌های نفت ممکن است به اوج خود رسیده باشد اما قطعا به نظر
نمی رسد قرار است از این به بعد پایین‌تر برود مگر این که با غافلگیری بزرگی از سوی اوپک پلاس روبرو شویم.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با امید به متقاعد کردن سران عربستان سعودی برای افزایش بیشتر تولید نفت، هفته گذشته به این کشور سفر کرد. با این حال، مقامات عربستان سعودی ضمانت قطعی درباره افزایش تولید ندادند. شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد تصمیمات نفتی مطابق با شرایط بازار در اوپک پلاس گرفته می شود.
اوپک پلاس در ژوئن تحت فشار کشورهای مصرف کننده بزرگ نفت، موافقت کرد به روند افزایش تولید نفت شتاب بیشتری ببخشد. اما با نزولی شدن قیمت‌های نفت تحت تاثیر نگرانی‌های رکود، دورنمای بازار ممکن است پیش از نشست سوم ماه اوت وزیران اوپک پلاس تغییر کند.
وارن پاترسون، مدیر استراتژی کالا در ING در یادداشتی نوشت: بازار برای هضم سفر بایدن به خاورمیانه، فرصت داشت و نتیجه گرفت بعید است اوپک و متحدانش از جمله روسیه که به اوپک پلاس معروف هستند، تولید نفت را در کوتاه مدت بیش از میزان برنامه ریزی شده افزایش دهند.
بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت از افت ارزش دلار در روز سه شنبه حمایت شدند. دلار در پایین‌ترین حد یک هفته اخیر ایستاد و معاملات نفت را برای خریداران غیرآمریکایی، اندکی ارزان‌تر کرد.
تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت و سوخت‌هایی نظیر دیزل و نفت کوره در آمریکا احتمالا هفته گذشته رشد کرده اما ذخایر بنزین کاهش پیدا کرده است.