واحدهای صنعتی نسبت به ایجاد نیروگاه اقدام کنند

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی با مصرف بالای هفت مگاوات برق نسبت به ایجاد نیروگاه اقدام کنند.

 



تبریز-توفیقی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی با مصرف بالای هفت مگاوات برق نسبت به ایجاد نیروگاه اقدام کنند.
محمد کلامی، با اظهار گلایه‌ از بعضی واحدهای صنعتی که با وجود توانایی مالی و امکاناتی نسبت به ایجاد نیروگاه اقدام نمی‎کنند، افزود: بعد از استقرار تیم مدیریتی استان در دولت جدید چندین جلسه در این خصوص با واحدهای صنعتی برگزار شده است ولی هیچ کدام از آن‎ها تاکنون اقدامی نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه به‌ هیچ عنوان نباید واحدهای با توان پایین را با واحدهای با توان بالا مقایسه کرد، اظهار داشت: کارگروه‌ها و جلسات زیادی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شده و تمام تلاش ما بر عدم قطعی برق واحدها و رسیدن کمترین آسیب به آنهاست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت برق تاکنون برعهده‌ استان بوده و مدیران استانی تلاش می کنند تا این مدیریت در استان باقی بماند.
کلامی، ادامه داد: مدیران و مسئولان استانی منافع خود را جدا از منافع فعالان بخش خصوصی نمی‌بینند و موفقیت آنان را به منزله‌ موفقیت خود می دانند و برای حمایت از آنان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.
وی با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به استان یادآوری کرد: در این سفر بیش از ۲۳ همت اعتبار نقدی و ۱۸ همت نیز در قالب تسهیلات برای بخش های مختلف عمرانی، گردشگری، دانش‌بنیان و غیره اختصاص یافته است.
کلامی، افزود: اعتبارات فوق ۲ ساله بوده و اختصاص آن تاثیرات زیادی در رونق اقتصادی استان خواهد گذاشت و ما همواره پشتیبان و تسهیل‌گر اقدامات بخش خصوصی هستیم.