سیاست شرکت ملی گاز ایران حمایت از دانش‌بنیان‌هاست

معاون وزیر نفت در بازدید از آزمایشگاه آزمون‌های قطعات پلیمری:

معاون وزیر نفت در امور گاز در حاشیه سومین کنفرانس ملی فرآیندهای گاز و پتروشیمی، از آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون‌های قطعات پلیمری مشهد بازدید کرد.

سیاست شرکت ملی گاز ایران حمایت از دانش‌بنیان‌هاست


 


معاون وزیر نفت در امور گاز در حاشیه سومین کنفرانس ملی فرآیندهای گاز و پتروشیمی، از آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون‌های قطعات پلیمری مشهد بازدید کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، مجید چگنی در بازدید از این آزمایشگاه تحقیقاتی در محل دانشگاه فردوسی مشهد که به همت شرکت گاز خراسان رضوی تجهیز و راه‌اندازی شده است، گفت: در سال‌های اخیر اتفاق‌های خوبی در حوزه علم و فناوری کشور رخ داده است که از آن جمله می‌توان به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای تخصصی کشور اشاره کرد.
وی سیاست شرکت ملی گاز ایران را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و کارآمد حوزه علم و فناوری کشور برای توسعه و پیشرفت داخلی استفاده کنیم. واقعیت این است که کشور ما هیچ نیازی به خارج ندارد و می‌توانیم بسیاری از نیازمندی‌های خودم را در داخل تأمین کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: شرکت گاز یکی از سازمان‌های اجرایی است که در زمینه ایجاد ارزش افزوده و استفاده از فناوری‌های نو اقدام‌های خوبی انجام داده است و این مهم با همکاری شرکت‌های دانش‌بیان ادامه خواهد داشت.
حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی هم در این بازدید توضیح داد: آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون قطعات پلیمری (RPT) با حمایت شرکت گاز استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.
وی راه‌اندازی این مرکز را همسو با سیاست‌های شرکت گاز مبنی بر نزدیکی صنعت و دانشگاه اعلام کرد و گفت: آزمایشگاه تحقیقاتی آزمون قطعات پلیمری ماحصل پروژه پژوهشی مشترک بین دانشگاه فردوسی و شرکت گاز خراسان رضوی است که هدف از راه‌اندازی آن انجام آزمون‌های مربوط به اسلیو رگولاتورهای اکسیال فلو به‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین اقلام مصرفی شبکه توزیع گاز است. این آزمایشگاه جزو آزمایشگاه‌های معتمد شرکت ملی گاز ایران است و یکی از دستاوردهای مورد مطالبه در این پروژه افزودن تست RGD به استاندارد IGS-MIN-202 است.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، انجام آزمون‌های متداول خواص فیزیکی - مکانیکی، دینامیکی و شیمیایی مواد لاستیکی، انجام مهندسی معکوس و فرمولاسیون قطعات لاستیکی مورد تقاضای صنعت نفت و گاز و انجام آزمون‌ها و خدمات ویژه برای آزمون‌های عملکردی قطعات لاستیکی از خدمات و آزمون‌های قابل اجرا در این مرکز است.