کمک رسانی به سیل زدگان را سرعت دهید

درحالی که سیل استان به استان و شهر به شهر باعث خسارات شدید مالی و جانی گردید، در اکثر مناطق سیل زده همچنان مردم با قطعی آب و برق و گاز مواجهند. در بسیاری از روستاها و مناطق ییلاقی که اغلب افراد سالمند حضور داشتند، قطعی آب و برق و گاز به شدت مشکل ساز شده و براساس مشاهدات عینی نگارنده بسیاری از این پیرمردها و پیرزن ها حتی از داشتن آب آشامیدنی محرومند و اگر نباشد همت جوانان روستا آنها حتی از داشتن ۲۰ لیتر آب چشمه و قنات هم محرومند.

کمک رسانی به سیل زدگان را سرعت  دهید

 


درحالی که سیل استان به استان و شهر به شهر باعث خسارات شدید مالی و جانی گردید، در اکثر مناطق سیل زده همچنان مردم با قطعی آب و برق و گاز مواجهند. در بسیاری از روستاها و مناطق ییلاقی که اغلب افراد سالمند حضور داشتند، قطعی آب و برق و گاز به شدت مشکل ساز شده و براساس مشاهدات عینی نگارنده بسیاری از این پیرمردها و پیرزن ها حتی از داشتن آب آشامیدنی محرومند و اگر نباشد همت جوانان روستا آنها حتی از داشتن 20 لیتر آب چشمه و قنات هم محرومند. به گونه ای که حتی برای خوردن چای و
پخت و پز و حتی سرویس بهداشتی دچار مشکل هستند و چند روزی است که تنها غذایی که دارند نان و پنیر است.
اما این مشکلات برای عشایری که طی روزهای اخیر دچار سیل شده اند بسیار شدید تر است. چرا که نه وسیله ارتباطی دارند و نه در دل کوه و دشت راهی برای استفاده از امکانات امدادی برایشان باقی است. ضمن اینکه دام و حیواناتشان نیز جدای از این که طعمه سیل شدند درحال تلف شدن به سبب گرسنگی و تشنگی هستند.
انتظار می رود تا جدای از نهادهای امدادی و هلال احمر، نیروهای امدادی نظامی نیز با داشتن ادوات سنگین راهداری و امکان حضور هوایی و عبور از مناطق صعب العبور به داد مردم منتظر برسند.
 مهمترین اثرگذاری امدادرسانی در روزهای اولیه آسیب می باشد تا خسارت دیدگان بتوانند از شوک به وجود آمده خارج شوند و به یک ثبات نسبی در مدیریت زندگی خود و خانواده برسند.
رساندن آب و غذا و امکانات روشنایی و وصل شدن خطوط ارتباطی از واجبات این روزهای سیل زدگان در سراسر کشور می باشد.