با تلاش و کوشش مجموعه مدیریت شهری توانستیم اداره هلال احمر را در شهرستان ایجاد کنیم

نشست خبری فرماندار قدس به مناسبت هفته دولت؛

نشست خبری فرماندار قدس به مناسبت هفته دولت؛ با تلاش و کوشش مجموعه مدیریت شهری توانستیم اداره هلال احمر را در شهرستان ایجاد کنیم

با تلاش و کوشش مجموعه مدیریت شهری توانستیم اداره هلال احمر را در شهرستان ایجاد کنیم

 


شهرقدس-مژگان علیقارداشی
وحید گلی‌کانی فرماندار شهرستان قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان رجایی و باهنر از آنان به عنوان برجسته مدیران وتربیت یافته مکتب روح الله یاد کرد و گفت: این شهیدان  که به عنوان رئیس جمهور و نخست وزیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه خدمت، بی‌ریا، بی‌شائبه و ایثارگرانه برای ملت جمهوری اسلامی ایران فعالیت کردند.
فرماندار قدس افزود:هفته دولت امسال که
 با حضور دولت سیزدهم به ریاست دکتر رئیسی و در استان تهران به ریاست دکتر منصوری است، قطعا نقیصه‌هایی در ارائه خدمات به جهت نوع سیاست گذاری سنوات گذشته و سطح انتظارات شهروندان وجود دارد، اما با پیگیری‌های مدیران شهرستانی امیدواریم در هفته دولت شاهد افتتاح چند پروژه در حوزه عمرانی، خدماتی و دیگر حوزه‌ها به منظور افزایش زیرساخت‌ها باشیم.
گلی کانی ادامه داد:با تلاش و کوشش مجموعه مدیریت شهری توانستیم اداره هلال احمر را در شهرستان ایجاد کنیم  که خوشبختانه تاکنون قریب به هزار امدادگر آموزش داده و چندین خانه هلال در فرهنگسراها و مصلای شهرستان نیز افتتاح شده، همچنین اداره بیمه سلامت که در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری شهروندان قرار گرفت که در جراحی اقتصادی دولت نقش بسزایی به منظور کاهش هزینه‌های درمان شهروندان داشته و خانه هنری نیز در این دهه افتتاح گردید.
وی ادامه داد: یکی از خواسته ها و مصوبات جدی ما موضوع حریم و بستر رودخانه شادچای سرریز رودخانه کرج در منطقه محمد آباد است که مشکلاتی در این منطقه به وجود آورده که به دنبال رفع آن هستیم، همچنین از موضوعات در دست انجام، فعالیت در حوزه عمرانی شهرستان می‌باشد.
عالی ترین مقام سیاسی شهرستان قدس بیان داشت:یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در شهرهای استان در مقطع فعلی، شروع پروژه‌های عمرانی جدید نیست، بلکه اتمام پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیفی می‌باشد که در سنوات گذشته شاهد پیشرفت آن نبوده‌ایم، همچنین یکی از مطالبات به حق شهروندان، دائمی بودن پایگاه انتقال خون بود که در این راستا پیگیری‌هایی انجام شد و منجر به فعالیت دائمی پایگاه انتقال خون گردید.
فرماندارشهرستان قدس  با اشاره به افتتاح مدرسه استعدادهای درخشان در شهرستان خاطر نشان کرد:
با پیگیری‌های به عمل آمده، ۴ کد مدرسه استعدادهای درخشان به شهرستان اختصاص یافت و امیدواریم با افتتاح این نوع از مدرسه، شاهد ارتقای سرانه آموزشی شهرستان باشیم.
کمبود آب ؛ یکی از مشکلات عمده
گلی کانی کمبود آب را یکی از مشکلات عمده شهرستان عنوان کرد و افزود:در گذشته اجرای طرح بیلقان به منظور تامین بخشی از آب شروع شد اما طرح انتقال آب پاک، جایگزین این طرح گردید؛به دلیل آن که ایجاد تصفیه‌خانه هزینه‌ای سنگین داشت.در طرح انتقال آب پاک از تصفیه‌خانه شماره ۶ استان تهران از محل تنش‌های آبی برای شهرستان سهمی اختصاص یافت که اجرای آن شروع شده و این پروژه، نماد
یک پروژه جهادی می‌باشد زیرا اجرای دو ساله آن به ۴ ماه تبدیل گردید.امیدواریم مردم با رعایت الگوی مصرف، باتوجه به کمبود اقدام کنند زیرا اگر الگوی مصرف رعایت نشود تلاش ما بی نتیجه خواهد بود.همچنین به منظور برگرداندن چند حلقه چاه آب شرب در اختیار شهرداری به دنبال استفاده از پساب تصفیه خانه در مسیر خدمات شهرداری
 هستیم.
 کمبود سرانه های فرهنگی
گلی کانی با اشاره به کمبود سرانه های فرهنگی ،یکی از دغدغه‌های شهروندان را کمبود سینما عنوان کرد و افزود:در سال ۱۳۹۸سالنی با ظرفیت ۲۸۴ نفری توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و تکمیل گردید اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مورد بهره‌برداری قرار نگرفت و با پیگیری‌های به عمل آمده مجوز پخش آن اخذ و این سالن تحت عنوان سالن سینمای ایرانیان در محور ورودی شهرستان افتتاح خواهد شد.
فرماندار قدس از افتتاح پروژه تولید نان حجیم در شهرستان قدس خبر داد و عنوان کرد:این پروژه با مجوز اداره محیط زیست و مجموعه صمت با هزینه بخش خصوصی افتتاح می‌شود که در فاز اول قریب به ۴۷ نفر اشتغالزایی و در فازهای توسعه  تا ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت، همچنین سالن آمفی تئاتر مجموعه فرمانداری نیز افتتاح خواهد شد.
مقام عالی شهرستان قدس ادامه داد:یکی  دیگر از پروژه‌ها،  افتتاح ورودی دسترسی محلی به شهرک زیتون است، حدود ۱۱ طرح دیگر نیز به منظور تسهیل در روند خدمت‌رسانی به شهروندان افتتاح خواهد شد که در حوزه برق می‌باشد و تامین ۴ هزار لامپ به منظور روشنایی معابر با همکاری شهرداری در حال جانمایی است.