فرماندار بندرعباس: همزمان با هفته دولت ۱۴۷ پروژه در بندرعباس افتتاح و کلنگ‌زنی می‏شود

فرماندار بندرعباس: همزمان با هفته دولت ۱۴۷ پروژه در بندرعباس افتتاح و کلنگ‌زنی می‏شود

 

 


بندرعباس- شهین صادقی
فرماندار بندرعباس با بیان اینکه پروژه ها در هفته دولت سال جاری نسبت به سال قبل 40 درصد رشد داشته است گفت:۱۴۷ پروژه در بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۷۲۶ هزار میلیارد ریال در هفته دولت
سال جاری کلنگ زنی و به بهره‎برداری می‏رسد، این در حالی است که مجموع پروژه ها در سال گذشته 15 هزار و 328 میلیارد ریال بوده است.
محمد مرودی در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرافزود:پروژه های افتتاحی شهرستان بندرعباس به لحاظ اعتباری معادل65درصد و به لحاظ تعداد 17 درصدکل پروژه های افتتاحی استان را شامل می‏شوند .
وی بیان کرد:280 پروژه با اعتبار 3500میلیارد ریال معادل 22درصد از اعتبارات عمرانی استان از محل اعتبارات تملک و دارایی‏های سرمایه ای استان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای سال جاری توزیع شده است.
فرماندار بندرعباس همچنین از دریافت مجوز تشکیل ۱۱ دهیاری در سال جاری خبر داد.مرودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل بازار ماهی فروشان گفت:بازار ماهی فروشان بندرعباس دچار مشکلات اساسی است که اگر برطرف نشود در آینده این پروژه با مشکل اساسی رو به رو می‏شود.
وی با تاکید بر اینکه پیمانکار بازار ماهی فروشان آن را به درستی واگذار نکرده است، ادامه داد:بازار ماهی فروشان بندرعباس از لحاظ سازه ای با مشکل رو به رو است و سیستم مکانیکال و الکتریکالش نیز ایراد دارد.
وی با بیان اینکه نظارت مستقیمی روی قیمت کالاها داریم افزود:نیاز روزانه بازار بندرعباس به روغن ۴۵ تن است این در حالی  است که روزانه ۱۰۰تن روغن توزیع می‏شود.مرودی با بیان اینکه توسط گشت‎های مشترک و سامانه ۱۲۴ به صورت روزانه بازار را رصد و پایش می‏کنیم، تاکید کرد:امیدواریم با این نظارت‏ها بتوانیم ثبات قیمت را ایجاد کنیم.
فرماندار بندرعباس از افتتاح پارک آبی بندرعباس خبر داد و گفت:مشکلات این پروژه همگی پیگیری و برطرف شده است و به زودی شاهد افتتاح پارک آبی بندرعباس خواهیم بود.وی عنوان کرد:یکی از مشکلات شهر بندرعباس پروژه ساخت ترمینال بندرعباس است که
 قرار است این پروژه در قالب سرمایه‏گذاری نیز به نتیجه برسد و با کارشناسی و برنامه مدون پیش برود.