استان همدان مرکز گردشگری منطقه در حوزه خدمات توریستی است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران: استان همدان مرکز گردشگری منطقه در حوزه خدمات توریستی است


 


همدان – مجید ملکیان
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استان همدان با
بهره مندی از زیرساخت‏های مناسب در زمینه های سیاحتی ، مرکز گردشگری منطقه در حوزه خدمات توریستی است گفت:سازمان استاندارد در تلاش است که از این فرصت برای ارتقای سطح استاندارد گردشگری در این استان استفاده کند.
مهدی اسلام‌پناه با بیان اینکه همدان به عنوان پایلوت استانداردسازی خدمات گردشگری، سیاحتی کشور انتخاب شده است، اظهار کرد:همدان به عنوان مرکزیت استانداردسازی خدمات گردشگری سیاحتی مانند خدمات گردشگری وابسته به میراث فرهنگی، هتل‌ها، تجهیزات رستوران‌ها، دسترسی‌ها و ...انتخاب شده است‌ و همدان استان پرتمدن و تاریخی است که در کشور از جایگاه خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه حضور مسئولان استاندارد در همدان در هفته و روز جهانی استاندارد می تواند موجب بروز خلاقیت‏هایی در زمینه های گردشگری و افزایش سطح استاندارد در حوزه پذیرش توریسم در ابعاد تخصصی و حرفه ای در این استان باشد، افزود:در این سفر مصوبات قبلی سفرهای مسئولان بررسی و برای مسائل آینده این استان در زمینه های مختلف تصمیم سازی می‏شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:دانشگاه‏های استان همدان
زمینه های خوبی برای فعالیت‏های
دانش بنیان در حوزه های استانداردسازی دارند که سازمان استاندارد در تلاش است از این ظرفیت‏ها استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه همدان ظرفیت تبدیل شدن به مرکزیت گردشگری، سیاحتی و توریستی را در حوزه خدمات دارد ، تاکید کرد:دستگاه‏های متولی در زمینه گردشگری و دیگر سازمان‏ها باید از رشد سطح خدمات گردشگری در این استان حمایت کنند تا بتوانیم به نتایج خوبی در زمینه خدمات سیاحتی دست یابیم.
اسلام پناه، استان همدان را دارای زمینه های مناسبی در زمینه استاندارد سازی رشته های پیشرفته و
دانش بنیان دانست که می‏تواند در سطح کشوری اثرگذار باشد.
وی تصریح کرد:مطالبه مردم کیفیت کالاها و خدمات است که سازمان ملی استاندارد ایران وظیفه تحقق این مهم را بر عهده دارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:مقوله استانداردسازی در
 زمینه های خدمات دولتی، خصوصی و عمومی باید به گونه ای شکل بگیرد که عقب افتادگی‏ها در این زمینه جبران شود.
وی تاکید کرد:قانون و سرمایه انسانی با اراده و انگیزه مهمترین ابزاری است که می‏تواند موجب جلب رضایت مردم از کیفیت ارائه خدمات و کالاها باشد.
 استانداردسازی باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های فوتبال به زودی انجام خواهد شد
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه استانداردسازی باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های فوتبال به زودی انجام خواهد شد، اعلام کرد:سازمان ملی استاندارد ایران در حال تدوین استانداردسازی ۱۰ نوع خدمت است‌.
وی اظهار کرد:خدمات آموزشی، عمومی، اجتماعی، الکترونیکی، تجاری، ورزشی و پستی از جمله این خدمات است که همگی جدید هستند و پس از تدوین، صیانت اجرایی خواهند داشت.
اسلام‌پناه تصریح کرد: ناوگان هوایی موظف است پروتکل‌های مربوطه و خدمات استاندارد را در سطوح مختلف رعایت کند.
معاون رئیس جمهور درباره استانداردسازی آسانسورها و شهربازی‌ها، بیان کرد: نظارت بر شهربازی‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و در سال‌های اخیر تقریباً حوادث آن در ‌کشور به صفر رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران سازمانی‌ ۱۰۰ ساله است، خاطرنشان کرد: این سازمان جزو نخستین سازمان‌هایی است که قبل از ایزو شکل گرفته و جزو پنج کشور اولی بود که به سازمان بین‌المللی استانداردسازی جهان پیوست.
 ایران رتبه ۲۲ در سازمان بین‌المللی استانداردسازی جهان
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه هم اکنون ایران رتبه ۲۲ در سازمان بین‌المللی استانداردسازی جهان را دارد، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۴ هزار استاندارد در سطح بین‌المللی نوشته شده است.
وی با اشاره به اینکه بر صادرات باید دیپلماسی کیفیت حاکم باشد، اظهار کرد: امسال هفته ملی استاندارد و روز جهانی استاندارد با شعار "چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر" برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۱ آبان‌ماه سال‌جاری اجلاسیه صحن علنی ریسکامپ با حضور ۱۰ کشور در ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: قانون استاندارد در ۶۰ ماده و ۳۲ تبصره توسط مجس ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.