آبرسانی به ۱۳۰ روستای آذربایجان شرقی امسال پایان می‏یابد

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی: آبرسانی به ۱۳۰ روستای آذربایجان شرقی امسال پایان می‏یابد

 


تبریز-توفیقی
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: این شرکت در ۶۹ نقطه شهری و ۲ هزار و ۷۰۰ نقطه روستایی برای جمعیت بیش از چهار میلیون نفری در آذربایجان شرقی خدمات رسانی می‌کند و امسال از پایدارترین وضع برخوردار است.
محمد خانی افزود:آبرسانی به ۲۷۲ روستا در حال اجرا بوده و از این تعداد عملیات اجرایی ۱۳۰ روستا امسال به پایان می‌رسد.
وی یادآور شد:پروژه آبرسانی در ۱۲۱ روستای شهرستان های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هشترود توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود و هم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی آبرسانی می‏شود.
وی خاطرنشان کرد:سال قبل به ۴۰۰ روستا با تانکر آبرسانی و آب حدود ۳۵۰ روستا نیز به‌طور جیره بندی تامین می‌شد، اما امسال با اقدامات انجام شده با همراهی سازمان برنامه و بودجه و حمایت‌های استانداری، تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند، به یک سوم کاهش یافته است.
خانی همچنین گفت:آبرسانی به ۳۴ روستای آذربایجان شرقی با
۲۷ میلیارد تومان هزینه کرد در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید که ۱۱ طرح محرومیت‏زدایی آبرسانی از آن جمله بود.
وی ادامه داد:آبرسانی به مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان کلیبر با پوشش ۱۶ روستا، فاز دوم مجتمع آبرسانی ستارخان شهرستان ورزقان برای تامین آب شرب پایدار ۶۰ روستا و مجتمع آبرسانی «آلمالو»ی شهرستان هشترود با دربرگیری ۴۵ روستا با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجراست.وی گفت: از مجموع این طرح‏ها امسال آبرسانی به ۲۵ روستا در هشترود و ۱۰ تا ۲۰ روستا در شهرستان های کلیبر و ورزقان به بهره برداری می‏رسند.مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تشریح کرد: در بخش روستایی نیز از ۷۰۰ روستای محرومی که مشکل آب پایدار داشتند، عملیات آبرسانی ۱۲۱ روستا توسط قرارگاه سازندگی و ۱۳۰ روستا نیز از محل اعتبارات متفرقه آغاز شده است.
خانی اضافه کرد: مبادله تفاهم نامه برای حل مشکل آبرسانی
 ۵۵۰ روستای استان نیز با قرارگاه سازندگی در مراحل پایانی است که این روستاها در تمام شهرستان‌های آذربایجان شرقی توزیع شده‌اند.