زمینه صادرات مرکبات از هرمزگان به چین فراهم شد

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:زمینه صادرات مرکبات از هرمزگان به چین فراهم شده است.

زمینه صادرات مرکبات از هرمزگان به چین فراهم شد

 


 


بندرعباس- شهین صادقی
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:زمینه صادرات مرکبات از هرمزگان به چین فراهم شده است.
سید عبدالرضا اشرف منصوری با اشاره به تنظیم شیوه‌نامه جدید صادراتی بین وزارت جهاد کشاورزی و اداره‌کل گمرکات جمهوری خلق چین افزود:اکنون صادرات مرکباتی مانند پرتقال شیرین، نارنگی و لیمو شیرین از هرمزگان به چین در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد:رعایت استانداردهای بهداشتی و نباتی از الزامات این شیوه‌نامه است و در آینده نیز امکان افزودن استانداردهای دیگر شامل ملی، ایمنی و مواد غذایی چین هم به آن وجود دارد.
منصوری با بیان اینکه در حال حاضر رعایت استانداردهای گیاهی مهم‌ترین شرط صادرات به کشور چین است، اظهار کرد:صادرکنندگان باید از
 وزارت جهاد کشاورزی تاییدیه دریافت و سپس اطلاعات خود را در تارنمای اعلام شده کشور چین ثبت کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان کرد:محصولات صادراتی باید براساس شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده مانند کنترل تلفیقی فیزیکی و شیمیایی و تمام آفت‌کش‌های مجاز تولید شود و اطلاعات باغداران شامل محل تولید، نام و آدرس باغ، و راه‌های برقراری ارتباط با تولید کننده در اختیار کشور مقصد قرار گیرد.
اشرف منصوری با اشاره به اینکه پس از برداشت، بسته بندی، فرآوری و نگهداری محصولات نیز برای صادرات بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد:اطلاعات
بسته بندی محصولات صادراتی باید به زبان چینی درج شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان کرد:محصولات دارای قابلیت صادرات و استانداردهای لازم با کانتینرهای یخچالی به کشور مقصد صادر می‌شود.