احداث خط دومداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک به پست برق سبزآب

احداث خط دومداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک به پست برق سبزآب



اهواز-محمدي
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:خط دو مداره
 ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک-سبزآب، با هدف انتقال انرژی این نیروگاه به شبکه سراسری احداث و تحت ولتاژ قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: عملیات احداث خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک به پست برق سبزآب شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به طول ۳۱ کیلومتر مدار به پایان رسید و تحت ولتاژ قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه یکهزار و
۷۰ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه اهداف، اتصال نیروگاه اندیمشک (دوکوهه) و انتقال انرژی از نیروگاه به شبکه سراسری و کاهش وابستگی به تولید نیروگاه آبی در بخش ۲۳۰ کیلو ولت (نیروگاه دز)، تامین برق مورد نیاز شبکه سراسری به خصوص متقاضیان صنعت فولاد، پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی و افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه ۲۳۰ کیلوولت در ناحیه شمال خوزستان محقق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود:برای امکان انتقال توان تولیدی نیروگاه دوکوهه به شبکه پایین دست، پیش از این فاز اول پست ۲۳۰ به ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت سبزآب اندیمشک به ظرفیت ۵۰ مگاوات آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برق‌دار و وارد
مدار شده است.
دشت‌بزرگ توضیح داد: علاوه بر خط مذکور، برای انتقال برق نیروگاه دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری، پیش از این خط دو مداره
 ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه اندیمشک تا محل اتصال خطوط شوش ‏- هفت‌تپه به طول ۲‏.۳۵ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال نیز احداث شده است.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.