یک بازی یک دنیا ماجرا

ملوان- پرسپولیس؛

مسابقات هفته دهم لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه با انجام ۴ مسابقه آغاز می‌شود و در یکی از مهم ترین مسابقات پرسپولیس میهمان تیم ملوان بندرانزلی است.

یک بازی یک دنیا ماجرا


 


مسابقات هفته دهم لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه با انجام 4 مسابقه آغاز می‌شود و در یکی از مهم ترین مسابقات پرسپولیس میهمان تیم ملوان بندرانزلی است.
تیم فوتبال پرسپولیس امروز در شرایطی میهمان تیم ملوان است که  برای صدرنشین ماندن باید میزبان خود را در خانه شکست دهد. ملوان  در خطر سقوط قرارداد و با یک بازی کمتر در رده پانزدهم جدول ایستاده است ، از اینرو با تمام توان بازی خواهد کرد. شاید اگر ملوان در این مسابقه هم بازنده شود در آن صورت مازیار زارع از ملوان جدا شود. به همین دلیل می‌توان این بازی را نوعی مسابقه مرگ و زندگی برای ملوان دانست شاید آنها انتحاری بازی کنند اما نتیجه بازی برای پرسپولیس و رقیب سنتی‌اش استقلال هم اهمیت فراوانی دارد. گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس این هفته از نداشتن زمین تمرین گلایه کرد و حتی از حضور بیش از اندازه بازیکنانش در تمرین تیم ملی  انتقاد داشت و گفت قرار بود بازیکنان سه روز در تمرین تیم ملی باشند نه چهار روز. با این حال  گل‌محمدی می‌داند که باید سه امتیاز را از انزلی صید کند وگرنه صدر جدول دوباره از دست می‌رود.
 این مسابقه که بعد از سا‌ل‌ها دوباره در لیگ برتر برگزار می‌شود می‌تواند صحنه‌های جذاب را خلق کند حتی اگر ملوان به اندازه کافی بازیکن با کیفیت نداشته باشد.
 سپاهان - تراکتور
تقابل دو تیم پرتماشاگر و مدعی لیگ می‌تواند یکی از تماشایی‌ترین مسابقات این هفته لیگ شود. نتیجه مسابقه تیم‌های رده‌های چهارم و پنجم جدول لیگ برای سایر مدعیان بالانشین جدول اهمیت فراوان دارد.
تقابل تفکرات دو سرمربی خارجی لیگ یکی از پرتغال مورایس و دیگری بردیف از روسیه دلیلی است که بتوانیم این مسابقه را یک بازی بین المللی بنامیم.
 مس کرمان - صنعت نفت آبادان
دو تیم بحران زده در کرمان بهم رسیده‌اند،  نفت آبادان با فیروز کریمی از سه مسابقه یک امتیاز گرفته و به قعر جدول چسبیده است و مس کرمان هم با فرزاد حسین خانی فقط یک امتیاز بیشتر از نفت دارد و با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ ایستاده است.
 نساجی مازندران - فولاد خوزستان
تقابل تیم‌های ششم و هفتم جدول لیگ دیدنی خواهد بود جایی که دو مربی از نسل جدید و مربیان ایرانی مقابل هم قرار می‌گیرند. حمید مطهری بعد از سال‌ها دستیاری حالا خودش سرمربی نساجی شده و تیمش را به رده ششم جدول رسانده است اما جواد نکونام در کمال حیرت 4 هفته است برنده نشده تا نتایجش به مذاق هواداران و مدیران باشگاه خوش نیاید.