پنجره دولت هوشمند وزارت نفت به روی مردم باز است

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در واقع به‌منظور تسهیل دسترسی عموم مردم از لحاظ سرعت و راحتی به خدمات دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها ایجاد شد.

پنجره دولت هوشمند وزارت نفت به روی مردم باز است

 

 


 پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در واقع به‌منظور تسهیل دسترسی عموم مردم از لحاظ سرعت و راحتی به خدمات دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها ایجاد شد.
به گزارش شانا،با روی کار آمدن دولت سیزدهم، به تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها ابلاغ شد تا پنجره واحد خدمات خود را راه‌اندازی کنند؛ اقدامی که جلو مراجعه دریافت‌کنندگان خدمات به سامانه‌های مختلف و سرگردانی و ناآگاهی از محل دریافت خدمات آنها را می‌گرفت.
پیوستن دستگاه‌ها به این سامانه‌ها یک الزام قانونی است.
پایان شهریور ماه امسال یکی از ضرب‌الاجل‌های سه‌گانه برای پیوستن دستگاه‌های اجرایی به این پنجره بود که بر اساس آمارها ۱۷۰ دستگاه با خدمات شناسنامه‌دار شناسایی شدند و تاکنون ۱۳۷ دستگاه با مصادیق داشتن پنجره واحد منطبق
بوده‌اند.
  عملکرد مطلوب وزارت نفت در میان دیگر دستگاه‌ها
وزارت نفت را می‌توان یکی از مطلوب‌ترین دستگاه‌های دولتی در راه‌اندازی پنجره واحد و اتصال آن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برشمرد. وزارت نفت از مجموع هفت خدمت مشمول ارائه در پنجره واحد سه خدمت را ارائه کرده است.
 شرکت ملی گاز هفت خدمت از ۲۴ خدمت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی یک خدمت از سه خدمت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی یک خدمت از پنج خدمت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سه خدمت از چهار خدمت و پژوهشگاه صنعت نفت سه خدمت از چهار خدمت مشمول ارائه در پنجره واحد را ارائه کرده‌اند.درپنجره واحد خدمات شرکت ملی گاز ایران خدماتی از جمله خدمات صورت‌حساب قبوض گاز، سامانه ملی اصلاح و بهینه‌سازی (ویژه مشترکان، مجریان و ناظران فرآیند)، امکان ثبت و پیگیری شکایات و ... به چشم می‌خورد.شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز خدمات پرکاربردی برای کاربران دارد. دوگانه‌سوز کردن خودرو، درخواست فرآورده و امکان ثبت شکایت و پیگیری آن از دیگر خدمات این دستگاه هستند. هم‌اکنون در مرحله دوم توسعه این عملیات، شورای اجرایی فناوری اطلاعات از دستگاه‌ها خواسته است برنامه مرحله دوم خود را به دبیرخانه شورا ارائه دهند که پس از تأیید این برنامه باید تا دی‌ماه امسال اجرایی شود.