آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی از سال ۱۴۰۲ برگزار می‏شود

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی:

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی از سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: قبولی در آزمون شرط دانش آموختگی(فراغت از تحصیل) برای کلیه دانشجویان دندانپزشکی است.

آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی از سال ۱۴۰۲ برگزار می‏شود

 


 


دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی از سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: قبولی در آزمون شرط دانش آموختگی(فراغت از تحصیل) برای کلیه دانشجویان دندانپزشکی است.
دکتر مهدی کدخدازاده در گفتگو با مهر افزود:دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، در راستای عملیاتی کردن شصت و پنجمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور از سال گذشته بر این مهم همت گماشته، با تشکیل کارگروه تخصصی صلاحیت بالینی و با ترکیب متنوعی از اساتید فرهیخته دانشگاه‌های مختلف، موضوع را بررسی کند.
وی افزود: اساتید برجسته طی یکسال گذشته در جلسات متعدد موضوع توانمندی‌ها و مهارت‌های بالینی مورد نیاز دانش آموختگان رشته دندانپزشکی عمومی در گروه‌های مختلف آموزشی را احصاء کردند که این موارد برای طراحی و تدوین آزمون صلاحیت بالینی به عنوان محور اصلی به کار گرفته شد.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی، ارزیابی توانمندی دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی به گونه‌ای که به تنهایی و بدون داشتن یک راهنما و ناظر بتوانند به درمان‌های تشخیصی و درمانی اقدام کنند.
 جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی برای دانش آموختگی
وی افزود: دانشجویان پس از گذراندن ۱۸۰ واحد درسی موظفند تا پایان دوره تحصیلی در آزمون شرکت کرده و با موفقیت آن را بگذرانند.قبولی در آزمون شرط دانش آموختگی (فراغت از تحصیل) برای کلیه دانشجویان است و دانشجویان واجد شرایط تا حد سقف سنوات تحصیلی به دفعات، مجاز به شرکت در آزمون هستند.کدخدازاده خاطرنشان کرد: آزمون در دو مرحله و به صورت کتبی و شفاهی-مهارتی برگزار می‌شود و نیز شرط ورود به آزمون شفاهی-مهارتی، قبولی در آزمون کتبی است.همچنین ارزیابی در آزمون‌های شفاهی-مهارتی رشته‌های مختلف دندانپزشکی، مستقل و طبق شیوه نامه اجرایی به صورت قبول و یا رد خواهد بود.دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اظهار داشت:بی شک این آزمون در کنار اعتبارسنجی و اعتباربخشی دانشکده‌های دندانپزشکی، در ارتقای کیفیت آموزش، دانش و تجربه
دانش آموختگان مؤثر خواهد بود.جا دارد از تمامی اساتید و همکاران انجمن‌های علمی و بخصوص دکتر شیروانی و دکتر بهناز مدیران این دو پروژه که در این راه ما را کمک کردند سپاسگزاری کنم.
وی افزود: البته همکاران بسیاری نیز در دیگر کارگروه‌ها همچون پژوهش در آموزش (به سرپرستی دکتر وطن پور)، بین المللی سازی (به سرپرستی دکتر خوشنویسان)، توسعه آموزش مجازی و استفاده از شبیه سازها (به سرپرستی دکتر هاشمی کمانگر)، دندانپزشکی جامعه محور و پاسخگو (به سرپرستی دکتر خامی) و... نیز پا به پای این دو کار گروه در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی همراه ما هستند.