لزوم از سرگیری دوباره آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:یکی از برنامه‎ های مهم و ارزشمند در آموزش و پرورش، دوره‎‌های آموزش ضمن خدمت است که باید نسبت به گذشته جدیّ‌تر گرفته شود.

 


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:یکی از برنامه‎ های مهم و ارزشمند در آموزش و پرورش، دوره‎‌های آموزش ضمن خدمت است که باید نسبت به گذشته جدیّ‌تر گرفته شود.
به گزارش ایسنا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با وزیر آموزش
و پرورش اظهارکرد: آموزش وپرورش موضوع مهمی است که طی
سه چهار دهه اخیر هرگز از آن غافل نبوده‌‎ام و همیشه نسبت به آن دغدغده داشته‌ام.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:وقتی موضوع یا مسئله‌‎ای را خوب بشناسیم، وقتی آموزش و پرورش و رسالت آن را خوب بشناسیم و نسبت به آن شناخت پیدا کنیم، در واقع بهترین سرمایه گذاری را برای آن انجام می‌دهیم و این ضعف در سرمایه گذار ناشی از عدم شناخت این دستگاه عظیم و گسترده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ذهن خوانی و ضمیرخوانی باید در آموزش و پرورش صورت گیرد، اظهار کرد: یک اتفاق مهمی که می‌‎تواند در آموزش و پرورش صورت گیرد، ضمیرخوانی دانش آموزان است، منظور رصد سطحی نیست، بلکه رصد عمیق و تحلیلی از موضوعات مختلف است که باید در متن آموزش و پرورش صورت بگیرد. وقتی این شناخت صورت بگیرد، سپس خواهیم فهمید چه چیزی را از آموزش و پرورش باید بخواهیم و او رسالتش چیست؟ آموزش و پرورش بر روی شناخت ریشه‌‎ای مسائل باید ورود کند.
مدیرحوزه‌‎های علمیه بیان کرد: بحث تربیت مدیر و مدیرسازی نکته حائز اهمیت دیگری است که باید از سوی ستاد همکاری‎های حوزه و آموزش و پرورش مورد توجه قرارگیرد و این از مسائل اصلی ستاد است.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود:بحث آموزش‎های ضمن خدمت، اقدام ارزشمند دیگری است که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش با قوت دنبال می‌شد، اما چند سالی است که دیگر خبری از آن نیست، لذا توجه به این موضوع مهم مجدد باید صورت گیرد، چرا که دارای آثار و برکات ارزشمندی است و باید با برنامه پیش برود.