سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کشت خواهد شد

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی کشور:

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی کشور: سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کشت خواهد شد

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی با اشاره به طرح نهضت جهادی نهال کاری در کشور، گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در قالب این طرح کاشته خواهد شد.
رضا احمدی در گفتگو با مهر، در حاشیه بازدید از پارک جنگلی چغولگیر شهرستان شاهرود با بیان اینکه طرح نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال از شهریورماه امسال توسط رئیس جمهور ابلاغ شد، تاکید کرد: این طرح می‌کوشد تا با گسترش فضای سبز کشور برای نسل آتی میراثی گران بها باقی بگذارد.
وی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در سال در قالب این طرح کشت می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح ظرفیت تولید نهال در هر استان کشور احصا شده و با توجه ظرفیت بسیار بالایی برای تولید نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی وجود دارد، بسیار امیدواریم که بتوانیم این نهضت جهادی را به سرانجام برسانیم.
مشاور رئیس منابع طبیعی کشور با بیان اینکه در طرح نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال از علم و تخصص بهره‌گیری شده است، تاکید کرد: باید سطح تولید نهال را سالانه به ۲۵۰ میلیون اصله نهال برسانیم تا دغدغه تأمین این میزان نهال را نداشته باشیم.
احمدی با بیان اینکه در راستای این طرح جهادی جوامع محلی، دوستداران محیط زیست و دستگاه‌های اجرایی نیز به کمک منابع طبیعی می‌آیند، ابراز کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود در استان‌های کشور برای اجرای طرح بهره‌گیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه احصای ظرفیت‌های استانی در تأمین نهال، از جمله اهداف ما برای سفر به استان‌های کشور است، بیان کرد: ۱۲۶ نهالستان منابع طبیعی در سراسر کشور وجود دارد که مجموع مساحت آنها نزدیک به دو هزار و ۷۰۰ هکتار است و امیدواریم بتوانیم به خوبی از این ظرفیت بهره گیری کنیم.