وزارت راه و شهرسازی: تکمیل ۴ بیمارستان با ظرفیت ۸۲۷ تخت در سال جاری

وزارت راه و شهرسازی: تکمیل ۴ بیمارستان با ظرفیت ۸۲۷ تخت در سال جاری


معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در ۸ماهه فعالیت دولت سیزدهم ۴ بیمارستان با ظرفیت ۸۲۷ تخت بیمارستانی توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تکمیل شده است.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در این مدت بیمارستان آموزشی تربیت حیدریه با ظرفیت ۲۷۳ تخت، بیمارستان جایگزین شهید رجایی گچساران با ظرفیت ۱۴۲ تخت، بیمارستان جایگزین ۱۵ خرداد مهدی‌شهر با ظرفیت ۹۹ تخت و بیمارستان آموزشی جهرم با ظرفیت ۳۱۳ تخت توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تکمیل شد.
همچنین، در ۸ماهه فعالیت دولت سیزدهم، ۷۱ قرارداد با اعتباری بیش از ۲۴ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال در زمینه احداث اماکن ورزشی، درمانی و دیگر ساختمان‌های عمومی و دولتی به امضا رسید.
سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در ساخت ساختمان‌های عمومی از جمله بیمارستان‌ها، اماکن ورزشی، فضاهای اداری، آموزشی تامینی و تربیتی فعالیت می‌کند.
این سازمان از بدو تأسیس تاکنون اقدام به احداث فضاهای اداری، آموزشی، بیمارستانی، تامینی و تربیتی، ورزشی و پروژه‌های ویژه در مساحت یک میلیون و ۵۹۹ هزار و ۹۸۴ مترمربع در سطح کشور کرده است.
سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی همچنین موفق شده از بدو تاسیس تاکنون ۲۲۵ تخت بیمارستانی را با ۲۳ هزار و
 ۱۱۶ تخت در ۳۱ استان کشور احداث کند.
احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی در ایام کرونا و همچنین احداث بیمارستان در مناطق مختلف کشور از جمله مناطقی که سرانه بهداشتی و درمانی آنها پایین بوده است بخش مهم اقدامات سازمان مجری در سالیان گذشته تاکنون به شمار می‌رود.