خالی نشدن قفسه‌های غذا، خط قرمز وزارت جهاد است

وزیر جهاد کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی گفت:خالی نشدن قفسه‌های غذا خط قرمز وزارت جهاد است و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دست‌اندرکاران جهاد کشاورزی سبب شد تا با وجود مشکلات هیچ قفسه‌ای در کشور خالی نباشد.

خالی نشدن قفسه‌های غذا، خط قرمز وزارت جهاد است

 


وزیر جهاد کشاورزی گفت:خالی نشدن قفسه‌های غذا خط قرمز وزارت جهاد است و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دست‌اندرکاران جهاد کشاورزی سبب شد تا با وجود مشکلات هیچ قفسه‌ای در کشور خالی نباشد.
به گزارش ایسنا ، سید جواد ساداتی‌نژاد  در نشست با مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال سختی برای خانواده کشاورزی بود، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر بازار را از ابتدای دولت سیزدهم برعهده گرفته است که از گذشته ساختار و نیروی مشخصی را در این زمینه نداشته و ندارد.
وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه جنگ اکراین اهمیت امنیت غذایی را به جهان نشان داد، ادامه داد: امروز جهانیان متوجه شدند که قدرت غذا از قدرت اسلحه هم بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد هنوز یک نهاد است و تفکر نهادی و خرد جمعی در آن وجود دارد، افزود: خالی نشدن قفسه‌های غذا خط قرمز وزارت جهاد است و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دست‌اندرکاران جهاد کشاورزی سبب شد تا با وجود مشکلات هیچ قفسه‌ای در کشور خالی نباشد.
ساداتی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت الگوی کشت کشاورزی قراردادی خاطرنشان کرد: دنیا نتوانسته است طرحی بهتر از کشت قراردادی ارائه دهد و باید برای تحقق آن صنایع تبدیلی را به میدان بیاوریم تا سوددهی داشته باشد.
وی بر لزوم صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی تأکید و تصریح کرد: باید با تمام توان و قدرت طرح صدور سند اراضی کشاورزی را به نفع کشاورزان اجرا کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی واگذاری کار به اتحادیه‌ها در ۳۱ استان کشور را از دیگر اقدامات سازمان
جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: این کار در بخش مرغ آغاز شده و در حوزه‌های دام و خرید محصولات کشاورزی هم اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه بازار باید در اختیار اتحادیه‌ها باشد و مدنظر داشته باشیم که نزدیک‌ترین فرد به کشاورزان و تولیدکنندگان اتحادیه‌ها هستند، گفت: طرح هوشمندسازی تأمین و تولید مرغ و دام شروع شده و همه فرآیندها در سامانه "ستکاوا" ثبت می شود تا واسطه‌ها حذف و دست دلالان کوتاه گردد.
این مقام مسئول، وزارت جهاد را در حوزه درآمد جزو چهار دستگاه انتهای جدول دولت دانست و توضیح داد: بخش کشاورزی با فقر سرمایه‌گذاری مواجه است و برای رفع محرومیت باید به سراغ سرمایه‌گذاران سایر بخش‌ها برویم و آنها را برای سرمایه‌گذاری در گلخانه‌ها، شیلات، دامپروری و سایر حوزه‌ها تشویق کنیم.