تجربه واکسیناسیون قبلی را از یاد نبریم

سویه جدید کرونا در کشور در حال گسترش است و آمارهای افزایشی مبتلایان به صورت روزانه بیانگر این موضوع است. در این فضا ضرورت تزریق دز یادآور واکسن برای اقشار سنی مختلف بسیار اهمیت دارد و می تواند موجب پیشگیری و مقاومت در برابر سویه جدید گردد.

تجربه واکسیناسیون قبلی را از یاد نبریم

 


سویه جدید کرونا در کشور در حال گسترش است و آمارهای افزایشی مبتلایان به صورت روزانه بیانگر این موضوع است. در این  فضا ضرورت تزریق دز یادآور واکسن برای اقشار سنی مختلف بسیار اهمیت دارد و می تواند موجب پیشگیری و مقاومت در برابر سویه جدید گردد.
اما آنچه مشخص است هنوز این مسئله از سوی جامعه و نهادهای بهداشتی جدی گرفته نشده است و صرفاً به توصیه هایی عمومی بسنده کرده اند. چیزی از تبلیغات و اطلاع رسانی دیده نمی شود. شاید این موضوع به بهانه حفظ امنیت روانی جامعه است، اما تجربه نشان داده است که کرونا به هیچ عنوان
مصلحت شناس نیست.
نکته دیگر بحث واکسن های تزریقی است. در موج های قبلی مشاهده کردیم که استقبال چندانی از نمونه های داخلی نشد و اغلب مردم به دنبال تزریق واکسن هایی بودند که وجهه ای بین المللی داشتند. این موضوع به معنای
رد کردن کیفیت و یا اعتبار واکسن های داخلی نیست، اما اخیراً وزیربهداشت اعلام کرده است که با داشتن بیش از 60 میلیون دز واکسن برکت، وارداتی در این زمینه نخواهیم داشت.
تجربه های قبلی نشان داد زمانی که تنوع واکسن بدون محدودیت توزیع شد، جامعه با استقبال بیشتری برای دریافت واکسن اقدام کردند. انتظار این است که دیگر اسیر سیاست های هزینه آور قبلی نشویم و آزموده ها را آزمایش نکنیم.