مراکز سرپناه شبانه و مراکز گذری آسیب بهزیستی كرج آماده اسکان افراد بی خانمان می‏باشد

مدیرکل بهزیستی البرز:

وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز به همراه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس بهزیستی کرج از مرکز گذری کاهش آسیب(رستا) تحت نظارت بهزیستی البرز و گرمخانه مرکزی تحت نظارت شهرداری کرج بازدید کرد.




کرج-فرشته خاکپور
وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز به همراه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس بهزیستی کرج از مرکز گذری کاهش آسیب(رستا) تحت نظارت بهزیستی البرز و گرمخانه مرکزی تحت نظارت شهرداری کرج بازدید کرد.
وجیهه محمدی فلاح در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت:مراکز گذری کاهش آسیب(DIC ) و مراکز سرپناه شبانه(شلتر)که تحت نظارت بهزیستی میباشند ، مراکزی هستند که به منظور کاهش آسیب‌های اعتیاد تاسیس شده  و مراکز dic از ساعت ۹ الی ۱۴ و شلترها از ساعت ۱۸ الی ۸ صبح خدمات بهداشتی و آموزشی به فرد آسیب دیده و معتادانی که تمایل به ترک ندارند و دارای رفتارهای پرخطر هستند ارائه می‏دهند.
وی افزود :در این مراکز وعده غذای گرم ،مکانی برای استراحت و خواب ، استحمام ،توزیع لباس و پوشاک، پانسمان و آموزش های لازم در خصوص کنترل و کاهش بیماری هایی همچون اچ آی وی و ایدز و ...انجام می‌پذیرد.
وی افزود:همچنین در این مراکز تست های HIV به صورت رایگان انجام می‏شود و در صورت شناسایی افراد به مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد.
محمدی فلاح با بیان اینکه مردم افراد بی‌سرپناه را در روزهای سرد سال همراهی کنند افزود:با توجه به فصل سرما و برودت هوا چهار مرکز بهزیستی در استان البرز آماده خدمت رسانی به افراد می‏باشند به همین منظور از مردم نوع دوست استان البرز درخواست دارم در هر ساعت از
 شبانه روز و به صورت کاملا رایگان نسبت به راهنمایی و انتقال افراد بی‌سرپناه، کارتن خواب‌، معتادین متجاهر و دیگر گروه‌های در معرض آسیب به مراکز بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.
 آدرس مراکز به شرح ذیل می‌باشد:
۱- مرکز گذری کاهش آسیب "مهرگستر" واقع در کرج . ماهدشت . ابتدای بلوار سرداران جنب نمایندگی بیمه ایران با ظرفیت ۲۰ الی ۳۰ نفر (ساعات کاری ۹ صبح الی ۱۴)
۲-مرکز گذری کاهش آسیب "رستا"  واقع در اسلام آباد،۲۰متری شریعتی،بعد از سازمان آب،نبش کوچه غفاری و آمنه، با ظرفیت ۳۰ الی
 ۴۰ نفر (ساعات کاری ۹ صبح الی ۱۴)
۳-سرپناه شبانه "ساحل " کرج . جاده قزلحصار .خیابان محمد تقی بعد از پارک جنب کمپ کاج با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر(ساعات کاری
 ۱۸ عصر الی ۸ صبح)
۴-سرپناه شبانه و کاهش آسیب گذری "تولد دوباره" واقع در فردیس . خیابان اسکویه . بین بلوار اول و دوم  با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر(ساعات کاری بصورت شبانه روزی).