آغاز طرح ویژه ترافیکی نوروز از ۲۴ اسفند

رئیس پلیس راه فراجا مطرح کرد؛

رئیس پلیس راه فراجا از آغاز طرح ویژه ترافیکی از بیست و چهارم اسفند تا چهاردهم فرودین خبر داد.

آغاز طرح ویژه ترافیکی نوروز از ۲۴ اسفند



 


رئیس پلیس راه فراجا از آغاز طرح ویژه ترافیکی از بیست و چهارم اسفند تا چهاردهم فرودین خبر داد.
به گزارش  مهر، سردار حسن مؤمنی، رئیس
پلیس راه فراجا با اشاره به افزایش هشت درصدی تعداد جانباختگان در خصوص نوروز ۱۴۰۱ گفت: بر اساس آمار به‌دست آمده در سراسر کشور حدود ۹۱۰ نفر در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست دادند و بر همین اساس شاهد افزایش ۳۷ درصدی سفرها را نیز بودیم.
رئیس پلیس راه فراجا در ادامه گفت: مطمئن هستیم که امسال نیز با توجه به شروع ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تردد و سفرها قبل از سال تحویل خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هر چه حجم تردد و ترافیک در معابر جاده‌ای افزایش داشته باشد، شاهد کاهش آمار تصادفات به علت کاهش سرعت خودروها خواهیم بود، اظهار کرد: افزایش آمار تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان ۹۳ درصد، ایلام ۴۰ درصد، همدان ۱۶۰، کرمان ۸۲ درصد و کاهش تصادفات در استان‌ها ۵۲ درصد کرمان، ۶۴ درصد قزوین، ۵۸ درصد البرز بودن است.
مؤمنی با بیان اینکه بیشترین جانباختگان در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان و اصفهان بوده است، گفت: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و اردبیل کمترین آمار جانباختگان را شاهد بودیم.
رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین کاهش تردد را اعلام کردند.
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در مجموع ۱۰۰ هزار نفر کاهش تردد در محورهای چالوس و هراز را به علت سفرهای نوروزی به سمت جنوب کشور را داشتیم.
مؤمنی در ادامه دلایل تصادفات را عدم توجه رانندگان به جلو ۴۰ درصد، بیان کرد و گفت: همچنین، انحراف به چپ ۱۳ درصد و کنترل نکردن سرعت
۱۲ درصد، عدم رعایت سرعت مجاز ۱۲ درصد بیان شده است.