رامسر؛ شهری سرسبز و وصف ناپذیر

رامسر؛ شهری سرسبز و وصف ناپذیر

 



قسمت ششم
  روستای جنت رودبار
این روستا با طبیعت زیبا  و آب و هوای بکرش، یکی از شاهکار‌های بی‌نظیر خداوند به شمار‌ می‌رود. گذر هر ساعت در جنت رودبار به معادل یک عمر زندگی است. روح و روان هر فردی را جلا می‌دهد. سکوتی که در جو منطقه حاکم است را شاید نتوان هر کجای جهان یافت و آرامش آن را تجربه کرد. بد نیست هر از چند گاهی به خودمان فکر کنیم و از سختی کار و تحمل شلوغی شهرها دل بکنیم . در اصل می‌توان گفت که باید هر چند وقت یکبارخودمان را در دامان طبیعت به امانت رها کنیم.
 این مکان زیبا ۶۰ کیلومتر با شهر رامسر فاصله دارد وحتی جاده آسفالت آن از بین جنگل و مناطق ییلاقی سرسبز عبور می‌کند. در برخی از روزهای سال این روستا همچون بهشتی در میان کوه‌ها در مه فرو می‌رود. منظره‌ای اعجاب‌انگیز به وجود می‌آید که مناسب عکاسی است. شما در سفر خود علاوه بر این روستا می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی اطراف آن نیز دیدن کنید و خاطرات رنگین‌تری برای خود به ثبت برسانید. آبشارهای ازارک، حسینیه، چاردر و هیسیان از جمله دیگر جاذبه‌های استان مازندران هستند از روستای جنت رودبار می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد.
درختان پربارو باغات سرسبزاین منطقه مدیون خاکی حاصلخیز و صد البته تلاش مردم این مرز و بوم است. طراوت و شادابی در بین تمام روستا موج می‌زند و همراه هر باد بهاری عطر و بوی گیاهان دارویی همه‌جا می‌پیچد. از مهم‌ترین مشاغل اهالی جنت رودبار می‌توان به کشاورزی و دامداری اشاره کرد. ۲۵۰ هکتار از این مزارع به کشت گل گاو زبان اختصاص داده شده و این به امرار و معاش کشاورزان کمک شایانی می‌کند. هر ساله با شروع ماه خرداد، برداشت این گیاهان دارویی آغاز می‌شود. گل گاو زبان‌ با عطر و طعم خوبش، مظهر آرامش است. به خاطر برداشت جشنواره‌ای برگزار می‌شود و می‌توان از محصولات و گیاهان دارویی خریداری کرد.
*سپنجا
ادامه دارد...