وزیر علوم: هزینه کردن در علم وفناوری بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هزینه کردن برای علم، دانش و فناوری، بهترین سرمایه گذاری برای آینده کشور و توسعه نرم انقلاب اسلامی است.

وزیر علوم: هزینه کردن در علم وفناوری بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

 


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هزینه کردن برای علم، دانش و فناوری، بهترین سرمایه گذاری برای آینده کشور و توسعه نرم انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل  در آئین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس داتشکده فناوری کشاورزی(پردیس ابوریحان) که در شهرستان پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: امروز کشور گشایی از طریق دانش رواست و قطعا قدرت نرم از طریق علم و نوآوری گسترش پیدا
 می‌کند.
وی افزود: امروز دیگر کشورها به دنبال قدرت سخت نیستند بلکه کشوری که در زمینه علم، فناوری و نوآوری سرآمد باشد، تجهیزات و فناوری‌های به روز تولید کرده و موجب رفاه و آسایش بشر می‌شود، در قلب مردم بیشتر جا باز می‌کند.
وی تصریح کرد: وقتی افراد از تجهیزات و وسایلی که موجبات آسایش و رفاه آنان را فراهم می‌کند استفاده می‌نمایند، قطعا به دنبال کشور سازنده آن هستند و آن کشور در قلب و ذهن آنان جا باز می‌کند.
زلفی گل با تأکید بر این که افزایش قدرت حاکمیت کشور با قدرت نرم آن محقق می‌شود افزود: اگر حاکمیت و کشوری به دنبال افزایش قدرت نرم است، عاقلانه آن است که در زمینه علم، فناوری و نوآوری هزینه کند و قطعا اگر در این حوزه سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد، سرمایه ملی و
بین المللی آن نیز ارتقاء پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: با نگاه به این حوزه، باید نگرش خود را نسبت به دانشمندان، عالمان، متفکران، دانشجویان، علم، فناوری و نوآوری تغییر دارد و متفاوت کرد و باید باور داشت که هزینه برای علم و فناوری بهترین و عاقلانه ترین سرمایه گذاری برای آینده کشور است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
با اشاره به اهمیت امنیت و سلامتی در جوامع بشری گفت:پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در تأمین امنیت و سلامتی جامعه با تولید محصولات سالم و بهداشتی و تأمین امنیت غذایی نقش به سزایی دارد.
وی گفت:برخی از افراد سلامتی را فقط در حوزه سلامت جسمی آن هم از نوع پزشکی می‌دانند در صورتی که پیشگیری از ابتلا به بیماری عقلانی ترین راه برای داشتن جسمی سالم است و رشته‌های کشاورزی و دامپروری با تولید تغذیه سالم می‌توانند سلامت بشر را تأمین کرده و از بیماری آنان جلوگیری کنند.
وی با اشاره به این که جامعه باید قدردان سرمایه‌های نمادین کشور باشد اظهار داشت:وقتی یک پزشک، دانشمند، هنرمند توانا، ورزشکار قهرمان در یک منطقه و کوی و برزن سکونت کند، ارزش آن محله ارتقاء پیدا می‌کند، یکی از این سرمایه‌های مهم نمادین دانشگاه‌ها هستند که اگر در هر محل حتی نقاط حاشیه‌ای شهرها احداث شود، ارزش و جایگاه آن منطقه افزایش پیدا می‌کند و همه افراد تلاش دارند
تا در کنار آن مرکز دانشگاهی سکونت کرده و یا فعالیت کنند.
زلفی گل با تاکید بر مرور تاریخ گفت:با مطالعه علم تاریخ ضمن آن که
با ریشه جوامع آشنا شده و علل توفیقات و شکست‌های گذشتگان را در می‌یابیم، می‌آموزیم که اگر توفیقی کشب شده، دلایل آن را به دست آورده به آن را تقویت کنیم و برای یک اشتباه،
چند بار هزینه نکنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:مرور سرگذشت گذشتگان با نگاه به آینده شرط عقل است، با برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس پردیس ابوریحان از تلاش‌هایی که برای راه اندازی این مرکز شده صیانت می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد که زمینه رشد و شکوفایی بیشتر آن را فراهم آوریم.